به گزارش سی بی سی به نقل از خبرگزاری کانادا روز ۱۴ سپتامبر دادگاهی در ونکوور شاهد حضور دهها نفر از حامیان خانواده “شن” بود. این گروه که سالن دادگاه را پر کرده بودند، به خاطر محاکمه ی ابراهیم علی ۲۸ ساله پناهنده سوری تبار به اتهام قتل عمد درجه یک ماریسا شن ۱۳ ساله است که در آنجا حضور یافته بودند.

جسد این دختر نوجوان در ماه جولای ۲۰۱۷ در پارک مرکزی برنابی به وسیله پلیس کشف شده است. ماریسا شن آخرین بار روز ۱۸ جولای دیده شده بود.

ابراهیم علی جزو ۳۰ هزار پناهجویی است که در آغاز بر سر کار آمدن لیبرال ها به کانادا آمده است. دادگاه مدت زیادی طول نکشید و پس از آنکه دادستان کیفرخواست خود را درباره متهم به دادگاه ارائه کرد ادامه آن به روز ۱۲ اکتبر موکول شد.

بیرون دادگاه دو گروه، یکی گروه بزرگی از حامیان خانواده دخترک مقتول، و گروه کوچک تری از سوری ها بودند. گروه بزرگ شعار می دادند «آقای ترودو حالا قلب، مهر و محبت انسانی شما کجاست؟» که این شعار آشکارا نشان از عصبانیت آنها داشت.

سوری ها هم که پناهجویان پذیرفته شده در کانادا بودند با در دست داشتن شعار «عدالت برای ماریسا شن» به تظاهرات پرداختند. یکی از افراد این گروه به خبرنگاران گفته است: «با خطای یک نفر نباید همه سوری ها را قضاوت کرد. کانادا با پناه دادن ما، به ما و خانواده هایمان زندگی دوباره داده و ما در تلاش هستیم که این لطف بزرگ کانادا را پاسخی درخور بدهیم.»

پلیس پس از دستگیری ابراهیم علی توضیحات زیادی درباره چگونگی و چرایی دستگیری او نداده است.