آلویس آلزایمر، روانپزشک آلمانی پس از سال‌ها تحقیق توانست تعریفی علمی از این بیماری ارایه کند. این بیماری برای قدردانی از یک عمرتحقیق آلویس آلزایمر، آلزایمر نامیده شده است. ۲۱ سپتامبر روز جهانی آلزایمر است. در بیماری آلزایمر ترشح برخی مواد در مغز به شدت کاهش می‌یابد، اما این مساله همیشه علت پیر شدن سلول‌ها نیست. سکته مغزی که باعث از دست رفتن بخشی از سلول‌های مغز می‌شود یا شوک عاطفی پس از دست دادن عزیزی، می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهند.

حدود ۲۴ میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و در هر ۷ ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. برآورد شده تا سال ۲۰۴۰ این رقم به ۸۱ میلیون نفر خواهد رسید. ۷۰ درصد شیوع این بیماری مربوط به کشورهای در حال توسعه و جهان سومی است. زنان بیشتر از مردان به آلزایمر مبتلا می‌شوند و به طور متوسط زنان ۵ تا ۶ درصد بیش از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. بررسی‌ها نشان داده‌اند در حدود ۳ – ۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال دارای نشانه‌هایی از ابتلا به آلزایمر هستند، اما این میزان در افراد ۸۵ ساله به حدود ۲۵ تا۵۰ درصد می‌رسد. به زبان ساده‌تر، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر پس از سن ۶۵ سالگی هر ۵ سال ۲ برابر شده و بیماران آلزایمری بالاتر از ۸۵ سال بیشترین میزان افراد مبتلا به آلزایمر را شامل می‌شوند.

سن بالا، سابقه خانوادگی، جنس مونث بودن و سندرم داون، مهم‌ترین عوامل خطرساز برای آلزایمر هستند.

در موارد پیشرفته، بیمار توانایی ارتباط با محیط یا کنترل عملکردهای جسمانی خود را از دست می‌دهد و با پیشرفت بیشتر بیماری، مراحلی از کاهش هوشیاری، کما و به دنبال آن مرگ رخ می‌دهد.

مشکل خانواده های چنین بیمارانی تنها فراموشی آنها نیست، نگهداری و مراقبت از این بیماران بسیار سخت است. نگهداری از آنها به وقت و نیروی زیادی احتیاج دارد. خانواده باید قادر باشد فشارهای عصبی بر بیمار را تقلیل دهد و در همه مراحل مراقب ضربه هایی باشد که بر جسم و عواطف او وارد می آید. هزینه این بیماران به مراتب مشکلی بزرگتر است، به همین سبب بیشتر خانواده های بیماران آلزایمری تحت فشار روحی و روانی و اقتصادی هستند. راهکار مناسب، تهیه بیمه در این خصوص است. بیمه بیماری های سخت که می تواند از ۲۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰.۰۰۰ دلار پوشش در اختیار متقاضی قرار دهد. زمانی که سالم هستیم باید بیمه فوق را اختیار کنیم. برای هر یک از ما چنین شرایطی ممکن است پیش آید. بیمه در این خصوص موجب می شود از نظر مالی پوشش مناسب داشته باشیم و از پس هزینه های مالی و تعهدات برآییم. پس از اخذ بیمه در این خصوص، در صورت تشخیص بیماری فوق توسط پزشک معالج، و تایید آن و گزارش به شرکت بیمه فرد بیمه شده واجد شرایط خواهد بود. در صورت عدم بیماری امکان اخذ پول های پرداختی در بعضی از انواع این بیمه امکان پذیر است.

ترجمه و اقتباس : www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com