به گزارش تورنتو استار، پرونده قتل استفنی رنگل روز ۲۰ مارچ مورد بررسی قرار گرفت. متهم ردیف اول در روزهای نخستین بازجویی تنها به جایگاه منتقل می شد  .


شماره ۱۲۲۲ ـ پنجشنبه  ۲۶ مارچ  ۲۰۰۹


 استفنی رنگل

به گزارش تورنتو استار، پرونده قتل استفنی رنگل روز ۲۰ مارچ مورد بررسی قرار گرفت. متهم ردیف اول در روزهای نخستین بازجویی تنها به جایگاه منتقل می شد و اعلام می کرد در وقوع این جنایت مشارکت نداشته است. لیکن روز ۲۰ مارچ دادگاه این متهم ۱۷ ساله را مجرم اعلام کرد و نوع جرم او قتل از نوع درجه یک و مجازات او حبس ابد  اعلام شد. پدر و مادرخوانده استفنی،۱۴ ساله به رغم وضعیت روحی نامناسب در دادگاه حضور پیدا کردند.

با اعلام این رای متهم به وضعیت روحی بدی دچار شد و این نخستین بار بود که او عکس العملی از خود نشان می داد. این دختر نوجوان که به دلیل صغر سن تنها با حروف "ام . تی" نامیده می شد، با شنیدن حکم خود به شدت گریست. پدر "ام .تی" که به سختی می توانست سخن بگوید به خبرنگاران گفت، خانواده اش در شرایط بدی قرار دارند. مادر "ام. تی" حتی نمی تواند به تنهایی راه رود و حاضر شدن در دادگاه برای او امکان پذیر نیست، زیرا حتی قادر نیست بایستد. برادر ۱۱ ساله ی "ام تی" نیز همانند والدینش از وضعیت خوبی برخوردار نبود و به شدت می گریست.

اعضای هیات ژوری که متشکل از نه مرد و سه زن بودند پس از ۲۰ ساعت گفتگو به این نتیجه رسیدند که متهم دوست پسر خود را مجبور به ارتکاب چنین جرمی کرده است و شواهد زیادی چون صدها صفحه چت اینترنتی و صحبت های ضبط شده از تلفن همراه دال بر این واقعیت است که "ام تی" به رغم آشنایی قبلی با استفنی نسبت به او حس رقابت شدیدی داشته و به او حسادت میکرده. استفنی و دوست پسر "ام تی" سالها قبل دوستی کوتاهی داشتندکه خانواده استفنی مانع از ادامه آن می شوند. لیکن "ام تی" دوست پسر نوجوان خود را برای قتل رقیب ذهنی خود تحت فشار قرار می دهد به گونه ای که ساعت شش بعد از ظهر اولین روز سال ۲۰۰۸ استفنی به مکانی در نزدیکی خیابان سنت کلر و کنکورد در چند قدمی منزل مسکونی خودشان کشیده شده و با شش ضربه چاقو به قتل می رسد.

پسر نوجوان متهم اصلی به حساب میآید و قتل به دست او صورت گرفته است ولی نکته ای که پرونده قتل استفنی را تا به این زمان کشانده وجود "ام تی" است. او طراح اصلی و محرک قاتل محسوب می شده است.

گروهبان استیو ریان از بخش جنایی پلیس تورنتو به خبرنگاران گفت: «تا به حال با چنین پرونده ای برخورد نکرده ام. چگونه یک دختر نوجوان می تواند نقشه قتل شخص دیگری را در سر بپروراند و آن را عملی کند. و نکته غیر قابل باور دیگر اینکه پس از ارتکاب قتل، ام تی دوست پسرش را در غیاب والدینش به منزل دعوت کرده و به پاداش قتلی که انجام داده با او همبستر می شود».