شهروند- بیل کازبی، (Bill Cosby) بازیگر ستاره ی فیلم های کمدی هالیوودی در سن ۸۱ سالگی اولین مردی است که به خاطر جنبش #metoo محکوم و برای مدت سه تا ۱۰ سال روانه ی زندان می شود. او محکوم به تجاوز جنسی به یک زن کانادایی به نام آندریا کانستند (Andrea Constand) است. آندریا در بیاناتش گفته است که کازبی روح جوان و زیبای او را ربود و آن را خرد کرد. کازبی در ضمن جلسه ی دادگاه و  تفهیم اتهام توسط قاضی از اینکه جوابی به دادگاه بدهد امتناع کرد و تنها نشست و به اظهارات قاضی و وکلا گوش فرا داد.

 

قاضی دادگاه با درخواست وکیل کازبی برای آزادی به قید وثیقه موافقت نکرد. بیل کازبی علاوه بر ۱۰ سال زندان موظف به پرداخت ۲۵۰۰۰ دلار جریمه ی نقدی است. او در سال ۲۰۰۴ به آندریا کانستند تجاوز کرده است. این تنها مورد آزار جنسی نبوده و گفته می شود که بیل کازبی به بیش از ۶۰ زن تجاوز کرده است، اما تنها موردی که اورا به دادگاه کشاند و موجب شد به سزای اعمالش برسد شکایت این زن کانادایی است.

دادستان دادگاه از آندریا کانستند به دلیل شهامتش و ایستادگی در راهی که شروع کرده بود تشکر کرد و گفت، دادگاه به هیچ عنوان نباید به دلیل سن کازبی او را مورد عفو قرار دهد، زیرا این آدم برای جامعه خطرناک است و قابلیت خوبی در انکار و پنهان کردن رفتارش دارد.