شهروند- عمر عبدالعزیز در سال ۲۰۰۹ برای تحصیل در رشته ی ادبیات زبان انگلیسی در دانشگاه مک گیل به کانادا آمد. او در ابتدا از بورس های تحصیلی دولت عربستان استفاده می کرد، اما بعد از مدتی شروع کرد به انتقاد شدید از سیاست های سرکوبگرانه ی دولت عربستان و بعد از فعالیت های پی در پی در فضای مجازی در سال ۲۰۱۳ تمام بورسیه های تحصیلی اش از طرف عربستان قطع شد.

عمر در همان سال توانست پناهندگی سیاسی در کانادا کسب کند. در تابستان امسال اتفاقی برای او افتاد که عمر می گوید در برابرش ساکت نخواهد ماند. او ویتامینی را از آمازون سفارش داده بود. روزی که منتظر دریافت ویتامین بود پیغامی تلفنی دریافت کرد که از او می خواست بر روی لینکی کلیک کرده و اطلاعات بسته ی پستی اش را به دست بیاورد. آن لینک در واقع ویروسی از طرف دولت عربستان برای شنود و ضبط مکالمات او و دسترسی به لیست دوستانش بود.

عمر عبدالعزیز می گوید در این مدت برادرانش در عربستان توسط رژیم آل سعود دستگیر شده اند و تمام کسانی که در لیست تلفن او هستند، حتی اگر مکالماتشان سیاسی نبوده باشد، ممکن است با سرکوب و فشار رژیم مواجه شوند.

این ویروس حربه ی جدید عربستان است برای اینکه شهروندانش را در دنیا کنترل کند و عمر می گوید که شاید بسیاری از افراد بترسند و سکوت کنند، اما او ساکت نخواهد نشست و صدای دادخواهی اش را به گوش همه خواهد رساند.