شهروند- شارل آزناوور، خواننده و ترانه‌سرای مشهور ارمنی تبار فرانسوی در سن ۹۴ سالگی در خانه اش در جنوب شرقی فرانسه درگذشت. این خواننده و هنرمند مشهور فرانسوی در خانواده‌‌ای ارمنی و مهاجر به دنیا آمد؛ خانواده ای  که بعد از نسل کشی ارامنه به فرانسه گریخته بودند تا بتوانند زندگی بهتری را برای خودشان در این کشور رقم بزنند.

 

شارل آزناوور در سال ۱۹۹۸ به عنوان هنرمند و سرگرم کننده قرن در شبکه ی خبری سی ان ان معرفی شد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان افسر افتخاری نظم در کانادا معرفی شد.

او در دوران هشت دهه فعالیت حرفه ای اش  ۱۸۰ میلیون صفحه و نوار کاست منتشر کرد و در بیش از ۶۰ فیلم هم ایفای نقش کرد. خبر مرگ آزناوور توسط تهیه کننده اش اعلام شد. شارل پیشتر اعلام کرده بود که تصمیم دارد تا ۱۰۰ سالگی آواز بخواند. او به تازگی از سفری از ژاپن برگشته بود و به دلیل شکستگی دستش تمام کنسرت هایش را لغو کرده بود. آزناوور قرار بود در سال زمستان ۲۰۱۹ چندین کنسرت در فرانسه و سوئیس داشته باشد.

شارل آزناوور خواننده ی مورد علاقه ی رئیس جمهور حال حاضر فرانسه، امانوئل ماکرون است، و بسیاری می گویند که به فرانک سیناترای فرانسه شهرت داشت. او طرفداران بسیار زیادی در همه جای دنیا داشت و نگاهش به مسائل جنسیتی در آثارش بسیار مدرن و جسور بود.