از اواسط ماه گذشته اکثر شرکت های بیمه برای بهبود و مرمت سیستم نرخ گذاری در بیمه های اتومبیل دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند برای حفظ حقوق دارندگان اتومبیل و جلوگیری از تحمیل نرخ حق بیمه بالا به گروه کم ریسک اقدامی انجام دهند. در این راستا به نتایج بسیار خوب و عملی نائل شدند که تاثیرات را برای بیمه های تمدیدی که از ۱۵ سپتامبر شروع شده می توانید مشاهده نمایید.

به طور خلاصه اگر چه در مجموع یک رشد ۲.۵ درصدی برای شرکت های بیمه پیش بینی میشود ولی نکته مثبت آن برای خریداران بیمه آن است که راننده های خوب و ملاحظه کار از تخفیفات بسیار بالاتری نسبت به سالیان پیش بهره مند خواهند شد.

اهم تغییرات را میتوان بقرار ذیل دسته بندی کرد:

۱- نو و کهنه بودن اتومبیل و زمان خریداری آن: به این معنی که اگر قصد خرید یک اتومبیل کهنه (مثلا مدل ۲۰۰۵) را دارید و می خواهید آن را بیمه کنید از نظر شرکت بیمه صاحب اتومبیل جدید آن مراقبتی را که لازم است هر بیمه گذاری داشته باشد تا مالش از بین نرود را نخواهد داشت و مراقبت های لازم را که ممکن است از یک ماشین نو/ صفر کیلومتر داشته باشد در این حالت (ماشین کهنه) از خود نشان نمی دهد پس ریسکش بالا است.

۲-طبیعتا ماشین نو از تخفیف مناسبی برخوردار است.

۳-تخفیف ۱۲ تا ۱۵ درصدی برای بیمه اتومبیل و منازل مسکونی اگر به طور همزمان خریداری شوند.

۴-تخفیف ۱۵ درصدی بیمه اتومبیل دوم و بعدی

۵-تخفیف ۵ درصدی اگر سالها است با یک شرکت بیمه/ بروکر کار می کنید و وفاداری خود را نشان داده اید.

۶- اگر قصد تغییر شرکت بیمه را دارید ولی در ۳ سال قبل فقط با یک شرکت بیمه کار کردید ۵ درصد تخفیف می گیرید.

۷- اگر طی ۶ سال گذشته خسارت (که مقصر بوده باشید) نداشتید و راننده اول اتومبیل هستید از تخفیف ۱۰-۲۰ بهره مند می شوید.

۸- همین معادله برای رانندگانی که طی ۳ سال قبل جریمه نداشته باشند اعمال می شود.

۹- اگر بخواهید خود را برای روز اصطلاحا بدشانسی آماده کنید و پوشش بیمه ای “بخشش در تصادف اول” را خریداری کنید حق بیمه آن برای سال اول چیزی بین ۳۰ تا ۵۵ دلار است.

۱۰- وسایل نقلیه ای که به سیستم های پیشرفته دزدی از قبیل ماهواره ای مجهز هستند از تخفیف ۱۰ الی ۲۰ درصدی بهره مند می شوند.

بعضی از شرکت های بیمه تخفیف “مدرسه رانندگی” را حذف کردند چرا که معتقدند اکثر اینگونه کلاسها اصلا تشکیل نمی شود یا صوری است.

برای تمدید بیمه اتومبیل خود از حدود ۴۵ روز مانده به سررسید با بروکر بیمه مورد نظر تماس گرفته و از ایشان بخواهید با توجه به تغییرات جدید برای شما نرخ بگیرد البته ایشان با پرداخت حدود ۲۰ دلار و اجازه کلامی شما به همراه شماره گواهینامه قادراست به همه سوابق رانندگی و جرایم احتمالی شما دسترسی پیدا کند تا با اتکاء به آن موارد اقدام به نرخ گیری کند.

اگر می خواهید بیمه نامه اتومبیل شما متناسب با نیازها و بودجه شما تعیین شود لطفا بسیار شفاف عمل کنید و کلیه اطلاعات را با بروکر خود مرور نمایید.

شاد و سربلند و سرافراز باشید و در نظر داشته باشید که رانندگی خوب نشانه شخصیت بی نظیر شما است.