شهروند- داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، دیروز سه شنبه ۱۰۰ روزگی نخست وزیری اش را طی مراسمی در وودباین تورنتو و با حضور بسیاری از نمایندگان مجلس انتاریو و طرفدارانش جشن گرفت. او در این مراسم و طی سخنرانی هایش بارها جاستین ترودو را مورد خطاب قرار داد و گفت همانطور که دست کاتلین وین را از جیب مردم کوتاه کردیم، همین کار را با جاستین ترودو و دولت لیبرالش انجام خواهیم داد.

 

یکی از موضوعات اساسی که داگ فورد به آن اشاره کرد مالیات کربن بود و اعلام کرد که به کمک نخست وزیران استان های دیگر اجازه نخواهد داد که جاستین ترودو قیمت کربن را افزایش دهد.

داگ فورد مخالف افزایش مالیات کربن است و این سخنانش واکنشی بود به گزارش تازه  منتشر شده ی سازمان ملل درباره ی گرمایش کره ی زمین و نیاز کشورها به تغییر فوری سیاست هایشان برای مقابله با آنچه سازمان ملل آن را آخر زمان نامیده است. داگ فورد می گوید بالا رفتن مالیات کربن هیچ تاثیری در کاهش گرمایش کره ی زمین ندارد.

داگ فورد همچنین بارها مخالفت خود را با قرارداد تجاری جدید بین کانادا، آمریکا و مکزیک اعلام کرد و گفت جاستین ترودو اصلا به فکر کشاورزان و صنعتگران کانادا نیست و امتیاز ویژه ای برای کانادا دریافت نکرده است.

این سخنان داگ فورد نشان دهنده ی این است که وی به نخست وزیری یک استان راضی نیست و شاید در سر خیالات بزرگ تری می پروراند.