شهروند- زاینا بانجی  اکنون چهارده سال دارد و یکی از نوابغ تکنولوژی بسیار جوان در کاناداست. زاینا در کلاس هشتم به همراه نه پسر از مدرسه اش وارد تیم روباتیک شد. تمام دغدغه اش، به گفته ی خودش، این است که چرا تعداد دختران در این زمینه ی خاص علمی بسیار کم است و این حیطه، توسط پسران احاطه شده است.

 

الگوی زاینا، مادرش شفیعا کانجی (Shaifa Kanji) بوده است. شفیعا از طریق The Knowledge Society که به صورت آنلاین است فرصتی را برای فرزندانش از جمله زاینا فراهم کرد تا در دنیای تکنولوژی وارد شده و در مسابقات مختلفی شرکت کنند. در ماه می سال جاری زاینا یکی از افراد زیر ۱۶ سالی بود که به  کنفرانس تجارت بین المللی به نام C2 Montreal  دعوت شد و سخنرانی کرد و سخنرانان و مهمانان درباره اش گفتند که دختر بسیار با انگیزه، باهوش و با استعدادی است و آینده ی درخشانی خواهد داشت.

زاینا علاوه بر کارهای مدرسه اش در پروژه های مختلف در رابطه با تکنولوژی و هوش مصنوعی فعالیت می کند و اوایل ماه جاری در مهمانی MAX Gala درباره ی فواید تکنولوژی AI و VR در زندگی آینده ی بشر سخنرانی کرد. این مهمانی برای بزرگداشت دستاوردهای مسلمانان کانادا برگزار شده بود.