شهروند- هجدهمین دوره ی جشنواره ی فیلم دیاسپورا از پنج شنبه اول ماه نوامبر ۲۰۱۸ همزمان در سینما کارلتون و سالن نمایش کتابخانه دانشگاه رایرسون آغاز شده و تا یک شنبه چهارم  نوامبر ادامه می یابد. موضوع کلی جشنواره ی امسال “سرزمین موعود” است. جشنواره ی فیلم دیاسپورا از رسانه ی سینما استفاده می کند تا به موضوعات مهاجرت، هویت و تبادلات بین فرهنگی بپردازد. این جشنواره به بینندگان این فرصت را می دهد که در قالب فیلم تفاوت های فرهنگی در دنیا را بشناسند و فهم و درک خود را از مسایل فرهنگی افزایش داده و دنیای اطرافشان را بهتر پذیرا باشند.

 

 

به عبارتی دیگر می توان گفت که جشنواره ی فیلم دیاسپورا از بینندگانش انسان های بهتری می سازد و آنها را وادار به تفکر در زمینه ی مسایلی می کند که در طول یک سال شاید از آن غافل مانده اند و یا فرصت نشستن برسر آنها را نیافته اند.

جشنواره ی دیاسپورا بخش مهمی از خاطره  و هویت فرهنگی شهروندان تورنتو است و فرصتی است برای بازاندیشی و تغییر که خوب است آن را از دست ندهیم.

مراسم افتتاحیه ی این جشنواره پنج شنبه اول نوامبر در سالن نمایش کتابخانه دانشگاه رایرسون با داستانخوانی Rawi Hage، نویسنده ی لبنانی ـ کانادایی، آغاز خواهد شد. راوی از کتاب رمانش به نام “Beirut Hellfire Society” برای حاضران می خواند و سپس با آنها به پرسش و پاسخ خواهد پرداخت.

این بخش از برنامه به عنوان Literary and Poetic Imagery Evening  به لوون هفتوان تقدیم شده است. لوون هفتوان، هنرمند ایرانی-ارمنی و عضو هیئت مدیره ی جشنواره ی دیاسپورا در ماه مارس امسال در ایران درگذشت. بعد از مراسم کتابخوانی فیلم  ۲۴Frames  عباس کیارستمی اکران خواهد شد  و در ادامه راوی حاج با اتوم اگویان فیلمساز برجسته ی کانادایی گفت وگو می کند.

مراسم اختتامیه  با اکران فیلم Lipstick Under My Burkha ،یک کمدی از کشور هندوستان، پایان می یابد.

می توانید با مراجعه به لینک  http://diasporafilmfest.com/schedule-2018 به برنامه ی اکران فیلم های جشنواره دسترسی پیدا کنید. برای خرید بلیت های جشنواره با شماره تلفن ۴۱۶۵۷۱۲۱۵۰ تماس گرفته و یا با آدرس ایمیل info@diasporafilmfest.com مکاتبه نمایید.