شهروند- آقا خان، صاحب موزه ی معروف آقاخان در تورنتو، این بار باغ زیبایی را که به سبک هنر اسلامی و به قول او برای مدیتیشین و آرامش طراحی شده است، به دانشگاه آلبرتا هدیه داد. این باغ که با هزینه ای معادل ۲۵ میلیون دلار ساخته شده است ۲۵۰۰۰ نوع گیاه، ۱۲۰ درخت میوه، ۱۲ آب نما و بیش از ۶۵۰ بنای گرانیت  و جلا داده شده دارد و با دیگر باغ های معمولی در کانادا بسیار فرق میکند.

 

 

آقاخان، رهبر معنوی ۸۱ ساله ی شیعیان اسماعیلی، خودش برای افتتاح این باغ حضور پیدا کرد و نخست وزیر استان و بسیاری از مقامات بلند پایه نیز او را همراهی کردند.

این باغ ۴.۸ هکتار مساحت دارد و جنوب غربی ادمونتون واقع شده است. آقاخان میگوید این باغ مانند آن چیزی که در قران توصیف شده است به افراد آرامش می دهد.  آقاخان در سال ۲۰۰۹ به دلیل خدمات انسان دوستانه اش شهروندی افتخاری کانادا را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۶ اولین جایزه ی Adrienne Clarkson برای شهروندی جهانی به وی اهدا شد.

این باغ با جزییات بسیار دقیق و زیاد و با معماری مدرن ساخته شده است. یکی از بازدیدکنندگان این باغ می گوید در هنگام قدم زدن در این باغ زیبا و آرام میتوان تنوع فرهنگ ها را دید و از آرامش آن لذت برد.