شهروند ـ جامعه ایرانی دارد به سویی می رود که دیگر نمی توان به راحتی او را به صفت نوپا متصف کرد. پیشرفت های جامعه ما به راستی برازنده جامعه ای ست جا افتاده و پر توان. درخشش جامعه ایرانی در زمینه هنر و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و دانش امری نیست که بتوان بر آن چشم پوشید. بی گمان این پیشرفت ها که توسط افراد موفق و کاردان جامه عمل می پوشند، الگو و راهنمای مناسبی برای خانواده های ایرانی در امر پرورش و تربیت فرزندانشان در کشور جدیدشان هستند، و خوشبختانه هر روز الگویی جدید به جامعه معرفی می شود.

 در این  راستا می توان به موفقیت شرکت های ساختمان سازی ایرانی در انتاریو مهمترین استان کانادا اشاره کرد که هم  از منظر اقتصادی به لحاظ ایجاد شغل، و هم از چشم انداز توجه جامعه ی سیاسی اقتصادی کانادا به جامعه ی ایرانی امری ست درخور توجه.

بی گمان روز چهارشنبه دهم نوامبر ۲۰۱۰  یکی از روزهای درخشان مهاجرت ما ایرانیان ساکن تورنتو است. در این روز مقام های شهری و نمایندگان مجلس و نیز ده ها تن از مهندسان و طراحان ایرانی و غیرایرانی لیبرتی گرد هم آمده بودند تا در جشن کلنگ زنی بزرگترین مجتمع تجاری ـ مسکونی منطقه ی یورک و شهر مارکهام که از پروژه های کمپانی لیبرتی ست، شرکت کنند.

جشن زدن اولین کلنگ مجتمع مسکونی ـ تجاری  World on Yonge با عمل نمادین تخریب گوشه ای از ساختمان سابق محل پروژه آغاز شد.

در این مراسم بیل فیش رئیس شورای شهر منطقه یورک که از شخصیت های شناخته شده است و در روزنامه ی تورنتواستار مقالات محیط زیستی می نویسد، به عنوان اولین سخنران آغاز این پروژه ی بزرگ مسکونی ـ تجاری را به آقای فریدون درویش از کمپانی لیبرتی تبریک گفت و افزود، آقای درویش و لیبرتی در منطقه ی یورک پروژه های ساختمانی بسیاری را انجام داده اند، اما پروژه ی World on Yonge بزرگترین پروژه ی مسکونی ـ تجاری آنها و شهر مارکهام و منطقه ی یورک است. او از آقای درویش و شرکت لیبرتی و همکارانشان برای انجام این مهم تشکر کرد.

سناتور لیندا فروم هم پیام پیتر کنت وزیر امور خارجه را خواند که او نیز آغاز این پروژه ی مهم اقتصادی را تبریک گفته بود.

خانم والری بورک پیام تبریک شهردار مارکهام فرانک اسکارپیتی را تقدیم حاضران کرد که سرشار از اظهار شادمانی و تبریکات به دست اندرکاران بود.

پیتر شورمن نماینده مجلس انتاریو نیز از جمله شرکت کنندگان در این گردهمایی بود.

آقای درویش و مقام های شهری و دولتی پس از پایان مراسم افتتاحیه، به درخواست خبرنگاران عکس جمعی گرفتند و آغاز پروژه را اعلام کردند.

 

برج دو قلوی مسکونی زیاد است اما آنچه کمتر می بینیم بازسازی منطقه ۴ هکتاری ست که فقط مسکونی نیست و شامل مغازه و هتل و دفتر است و در واقع مجموعه ای ست که فرصت اشتغال را در کنار فضای مسکونی ایجاد می کند. کار و زندگی و تفریح در یک مجموعه. پروژه ی World on Yonge در خیابان یانگ تقاطع یانگ و استیلز است که برای ایرانیان محلی شناخته شده است. حضور ایرانیان در جای جای شمال تورنتو و منطقه تورن هیل کاملا چشم گیر است و این نقاط در واقع از ایرانی نشین ترین مناطق خارج از ایران هستند.  چه به فکر برپایی کسب و کار و سرمایه گذاری باشیم یا جایی برای زیستن، خیابان یانگ از جذابیت بسیاری برخوردارست و نه فقط مردم محلی و کانادایی ها که مردم از سراسر دنیا اول از همه وقتی به تورنتو می آیند خیابان یانگ را می شناسند و شاید هم برای همین است که ایرانیان خوش سلیقه و سرمایه گذاران باهوش ایرانی روی این منطقه متمرکز شده اند.

 

به آقای درویش و همکارانشان در لیبرتی آغاز این پروژه ی مهم را تبریک می گوییم و برای ایرانیان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فکری آرزوی موفقیت های بیشتر داریم.