شهروند- کالسکه سواری یکی از جاذبه های توریستی شهر مونترال در کاناداست. این صنعت یکی از پرطرفدارترین تفریحات کسانی است که برای دیدن بخش های مختلف و قدیمی شهر به مونترال می آیند. اما فعالان حقوق حیوانات این طور فکر نمی کنند و بر این عقیده استوارند که کالسکه سواری برای سلامت اسبها، بویژه در هوای سرد، بسیار ضرر دارد و باعث آسیب های جدی و مرگ و میر این حیوانات بی گناه می شود.

 

آخر هفته ی گذشته یکی از اسب ها که متعلق به اصطبلی به نام “لوک خوش شانس” بود در خیابان و با درد و رنج فراوان جان خود را جلوی چشمان مردم از دست داد. صاحب این اصطبل می گوید که این صنعت گردشگری برای اسبها هیچ ضرری ندارد.

این اسب که نامش شارلوت بود به گفته ی یکی از شاهدان که پلیس را خبر کرده بود، ساعت ها از درد و تنگی نفس ناله می کرد و در نهایت بر روی زمین افتاد و به سختی جان خود را از دست داد!

این اتفاق دردناک باعث شده است که شهردار مونترال در تصمیمش برای متوقف کردن جاذبه ی توریستی کالسکه سواری مصمم تر شود و اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ و با تصویب یک لایحه ی قانونی ویژه این صنعت در مونترال متوقف خواهد شد. صاحب شارلوت می گوید این اسب مشکل ویژه ای نداشت و به تازگی سلامتش به طور کامل بررسی شده بود.