شهروند- دیروز سه شنبه، دولت فدرال کانادا با امضای برنامه ای جدید ، اعلام کرد حدود ۷ میلیون دلار به استان ساسکاچوان برای مبارزه با معضل فراگیر اعتیاد کمک مالی خواهد کرد. این کمک مالی فوری بخشی از بودجه ی قبلی دولت فدرال است و قرار است در طی پنج سال آتی به این استان واگذار شود. انتظار می رود که این کمک مالی برای استخدام متخصصان بهداشت برای ارائه ی درمان به افراد مبتلا به اعتیاد به کار گرفته شود.

 

 

استخدام مشاوران روان درمانگر و مددکاران اجتماعی نیز بخشی از برنامه های دولت برای کاهش میزان اعتیاد است. متخصصان در برنامه ی جدید آموزش خواهند دید که با افراد معتاد چگونه رفتار کنند و چگونه به شکلی بنیادی با این معضل برخورد کنند.

در این برنامه ی جدید فعلا بودجه ای به بهبود کلینیک های درمان اعتیاد اختصاص نخواهد یافت و این یکی از نگرانی های مردم در ساسکاچوان است. اما وزیر بهداشت و درمان این استان می گوید که بیشتر معتادان نیازی به بستری شدن در کلینیک های درمانی ندارند. بخش مهمی از این بودجه برای کمک به افراد دارای اعتیاد در شهرهای حومه به کار گرفته خواهد شد. معضل اعتیاد در این استان مختص شهرهای بزرگ نیست و به شکل خطرناکی در همه جای استان فراگیر است.