شهروند- پنج شنبه ی گذشته یک خانواده ی اهل اریتره ی آفریقا بعد ازپنج سال سرگردانی در کمپ های پناهجویان در سودان، به کمک یک سازمان خصوصی وارد خاک کانادا شدند. این سازمان خصوصی واقع در تورنتو که Ripple Refugee Project نام دارد مجموعه ای متشکل از شهروندان تورنتو است که به پناهجویان کمک می کنند که به کانادا بیایند و در اینجا زندگی شان را شروع کنند. سخنگوی این سازمان  ربکا دیویس نام دارد.

همزمان با ورود این خانواده ی پنج نفره که متشکل از مادر و چهار فرزند به ترتیب ۱۳ ماهه، ۳ ساله، ۵ ساله و ۷ ساله است در تورنتو برف باریدن گرفت. ربکا فیلمی از دو تا از این کودکان در فضای مجازی منتشر کرده است که میلیون ها بار دیده شد و به دست جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، هم رسید.

در این فیلم این دو کودک که برای اولین بار است برف دیده اند، با هیجان وارد حیاط می شوند و دستهایشان را به سمت آسمان بلند می کنند و به شادمانی می پردازند. این ویدیو چند ثانیه ای بینندگان  را بسیار تحت تاثیر خودش قرار داده است. مادر این فرزندان نیز می گوید که برای اولین بار است در زندگی اش برف می بیند و بسیار تحت تاثیر این همه زیبایی قرار گرفته است.

جاستین ترودو در پیغامی توئیتری از ربکا تشکر کرد و به این خانواده پیغام داد که دیگر نگران نباشند همه چیز به بهترین نحو پیش خواهد رفت.