شهروند : این پل که همراه با پارک استانلی ونکوور نماد ونکوور محسوب می شود، این هفته ۸۰ ساله شد. این پل تاریخی که از اولین ها در نوع خود به شمار می رود و به «تاج جواهر نشان» ونکوور هم شهرت دارد، سه خطه است و ۸۴۷ متر طول آن است.

 

«لاینز گیت» شاهراه حیاتی رفت و آمد در شهر زیبای ونکوور است و مرکز این شهر را به ساحل شمالی شهر و ونکوور غربی متصل می کند. فکر ساختن پل ابتداء در اواخر قرن نوزدهم به میان آمد و در نهایت کار طرح و ساختن آن با سرمایه ای برابر با شش میلیون دلار شروع شد. ساختن این پل فلزی حدود دو دهه طول کشید و در روز ۱۲ نوامبر ۱۹۳۸ به بهره برداری رسید. سرمایه گذاری برای ساختن این پل که از کنار پارک استانلی و از میان درختان آن شروع می شود بطور کامل بوسیله انگلیسی ها انجام شد. انگلیسی ها علاوه بر اهداف دیگر، این پل را برای اتصال مرکز شهر به منطقه ای کوهستانی در ساحل شمالی ونکوور که به British Properties  مشهور است، بنا کردند.

این منطقه دارای خانه های بسیار گرانقیمت و زیبایی است.  به هنگام گشایش این پل تعرفه عبور از روی آن برای عابران پیاده ۵ دلار و برای خودروها یک دلار و ۲۵ سنت در هفته تعیین شد. این تعرفه به منظور تأمین سرمایه گذاری اولیه اخذ می شد. بعدها پل به وسیله دولت استانی خریداری شد. اکنون روزانه ۶۰ هزار خودرو از این پل برای رفت و آمد استفاده می کنند و با توسعه شهر ونکوور برای حجم خودروهای عبوری کافی نیست و دیر یا زود شهر باید پل دیگری برای عبور و مرور خودروها بنا کند. لاینز گیت در سال ۱۹۹۰ یک بار تعمیر و بازسازی شده و باریکه ویژه عبور دوچرخه سواران هم به آن اضافه شده است.