حاج اسحاق جهانگیری معاون یکم رئیس جمهور گفت: وضع وخیم است و مردم باید شرایط دولت را درک کنند!

گفتند اخوی در کشورهای دیگر دولت باید شرایط مردم را درک کند.

حاج اسحاق جواب داد: جاهای دیگر را نمی دانم ولی اینجا دولت اختیار بند تمبان خودش را ندارد.

یکی از راهزنان سابق دولت که از کار بیکار شده و اکنون مشغول زدن نقب برای ورود به خزانه شهرداری تهران است،گفت: مردم واقعا باید به کمک نظام بشتابند، چون با یک کلیه هم می شود زندگی کرد.

یک نماینده اطلاح طلب نیز نالیده که بی ناموس ها وقتی تحریم ها خفت اقتصاد را گرفته و دولتمردان نظام هیچ امیدی به کسب مال ندارند به ماها شغل دولتی پشنهاد می کنند، ما هم درسمان را خوب بلدیم و گفتیم شرمنده، استخاره کردیم بد آمد.

 

بغل دستی آیت الله مکارم شیرازی هم گفته: اگر دولت نفت نفروشد مجبور خواهیم شد دو مرتبه مثل سابق با خفت و خواری زیر بار مردم برویم و با خمس و زکات بسازیم. رفیقِ دیگر آیت الله هم گفته، افسوس، یک زمانی بودجه حوزه خواهران یک قلم ۳۴۰ میلیارد تومان بود، حالا دولت زیر بودجه حوزه برادران زاییده، همه اش وعده وعید، مگر می خواهید جاده یا بیمارستان بسازید که وعده می دهید، می ترسم کار بجایی برسد که طلبه های بیچاره مجبور شوند با دزدی شکمشان را سیر کنند.

بغل دستی آیت الله جواب داده خدا به داد طلبه هایی برسه که دزدی بلد نیستند. رفیقِ دیگر آیت الله هم دوستش را دلداری داده  و گفته  خدایی که قادر است اینهمه چرندیات توی مغز طلبه ها فرو کند، حتما می تواند دزدی یادشان بدهد.

مقام شامخ ولایت هم در حالی که معطر به گلاب قمصر بود، در جمع فضلای بسیج فرمود: ایران قدرت اول منطقه است…

***

حاج سعید دهقان از خبرگزاری فارس تا گاردین

 

حاج سعید کمالی دهقان که مدتها در خبرگزاری فارس وابسته به برادران سپاه آموزش های لازم دیده، چندصباحی است جهت تکمیل دوره های کارآموزی به نشریه گاردین انگستان پیوسته و در همین مدت کوتاه،  توانسته جهان سیاست را با مقالات افشاگرانه شرمنده ی اخلاق ورزشکاری خود بکند. از نامبرده پرسیده اند اخوی می شود بفرمایید از چه فرمولی استفاده می کنی؟ آن بزرگوار با تواضع پاسخ داده است: خدمتتان عارضم که درخبرگزاری فارس از فرمولی استفاده می شود که به آن “ضریب جیبی” می گوییم. یعنی طبق این فرمول ما قادریم بفهمیم که فلان مخالف نظام چقدر پول توی جیب بچه اش گذاشته و یا دولت های متخاصم چند میلیارد تومن توی جیب فلان مخالف یا فلان گروه گذاشته اند، و جالب تر اینکه این فرمول حتی می تواند میزان نقدینگی و “قرضینگی” مخالفان نظام را ایکی ثانیه محاسبه کند.

 

 

از اخوی دهقان پرسیدند: پس با این فرمول می توان مبالغ دریافتی موافقان را هم محاسبه کرد؟ آن بزرگوار چون ریشش را در لندن تراشیده، مجبور شده گوشش را بخاراند و بنالد که: نخیر چون موافقان با تومن معامله نمی کنند!

ایشان در ادامه افزوده، بحث موافقان را ول کنید، مشتلق بدهید تا یک خبر شیرین در اختیارتان بگذارم، به قول شاعر:

 آمد آن آرام جانها بیقراران مشتلق/ مژده پابوس دارم خاکساران مشتلق

 البته اگر ندارید، خیالی نیست و در حالی که اشک می ریخت ادامه داد، جمال جان قبل ازاینکه وارد سفارت عربستان در استانبول شود زنگ زد و گفت سعید می خوام یک خبر مهم به اطلاع ات برسانم، گفتم ممنونم، نکند می خواهی مرا در جریان جنگ یمن بگذاری؟

گفت نه، این خبرها به گروه خون تو نمی خورد.  گفتم حتما درمورد رابطه اسرائیل و سلطان قابوس است. گفت نه، گفتم نیمه جانم کردی، بگو دیگه، گفت یک تک پا میرم سفارت و برمی گردم و لیست ایرانی هایی که در خارج از دشمن پول گرفته اند را تکس می کنم. گفتم پس زود برگرد. نگو ماهواره ی اسراییلی گفتگوی من و جمال جان را رصد می کرد و فورا به سفارت عربستان دستور دادند جمال را بکشید چون اگر جمال و سعید دست به یکی بکنند، روزگارمان سیاه است. البته ظریف نالوطی گفته ی ما را تکذیب کرده به دلیل این که توی باغ نیست و خبر ندارد که این گونه رابطه ها در چهارچوب دیپلماتیک نمی گنجد.

***

گوش الاغی ممنوع

پس از ممنوع شدن جراحی گوش الاغی در ایران رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به جای تقلید کورکورانه از فرهنگ منحط غربی باید از کارهای خوبشان تقلید کنیم.

غربی ها در پاسخ به سمع متولی فرهنگ مملکت امام زمان رساندند که برادر با بصیرت، ما غربی ها کار خوبمان کجا بود؟ یا بیست و چهارساعته، مست و لایعقل در حال زنا کردن با محارم و تولید زنازاده هستیم، یا در کازینوها و کاباره ها به فسق و فجور مشغولیم؛ شما هم بیخود به فکر تقلید از غربی ها نباش. همانجا بگرد یک مرجع تقلید نمونه پیدا کن و مقلد ایشان باش، امکانات نداری زنگ بزن حوزه علیمه تا یک مرجع تقلید آکبند به شما معرفی کنند و بیخودی هم آدرس غلط به مردم نده، چون ما خودمان هم کم کم داریم سر عقل می آییم و تصمیم داریم از مکارم شیرازی شما تقلید کنیم!