به گزارش خبرگزاری کانادا، استاکول دی وزیر تجارت بین الملل دولت فدرال اعلام کرد کانادا قصد دارد شش دفتر بازرگانی دیگر در چین افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهد.

شهروند ۱۲۲۴ ـ پنجشنبه  ۹ اپریل  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار: به گزارش خبرگزاری کانادا، استاکول دی وزیر تجارت بین الملل دولت فدرال اعلام کرد کانادا قصد دارد شش دفتر بازرگانی دیگر در چین افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهد.

دی که روز سه شنبه کانادا را به مقصد چین ترک کرد به خبرنگار سی تی وی گفت: «تاریخ افتتاح این دفاتر پس از پایان این سفر مشخص خواهد شد. لیکن ما همه مطمئنیم این راه موقعیت بازرگانی ما را با توسعه بیشتری روبرو خواهد کرد. چین مکان خوبی برای تولید محصولات کشاورزی، ماشین آلات و تجهیزات بوده و در توسعه زیرساختارها نیز می تواند همکاری خوبی با کانادا داشته باشد».

"دی" اشاره ای به مکان قطعی دفاتر بازرگانی در چین نکرد، لیکن اطمینان داد که مکانهایی برای این کار انتخاب می شوند که از لحاظ پویایی اقتصادی شاخص باشند. در ضمن این روابط سود سرشاری عائد دو طرف معامله خواهد کرد.

از سوی دیگر "دی" به عنوان مسئول امور افغانستان در دولت  اعلام کرد، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان قانون شریعه را ارائه داده است و بر اساس این قانون زنان افغان بدون اجازه همسرانشان نباید از منزل خارج شوند. این طرح با مخالفت کانادایی های زیادی روبرو شده است.

دی در این باره می گوید: «کرزای قصد دارد تا این طرح را کمی بیشتر مورد بررسی قرار دهد. و ما برای برقراری عدالت با افغانستان رفته و می جنگیم. ما می جنگیم تا دولت افغانستان را در اعمال قوانین صحیح حمایت کنیم. این قانون که سرمنشا آن به یک اقلیت با نفوذ در این کشور بر می گردد، حقوق زنان را به شدت نقض می کند.»