دفتر مقام محترم نخست وزیر، آقای استفان هارپر

ما اعضای “کمیته همبستگی با مردم ایران” این فرصت را غنیمت شمرده و مراتب خوشحالی خود را از اینکه دولت کانادا در مورد مساله نقض حقوق بشر همچنان در کنار مردم ایران ایستاده است، ابراز می نماییم. ما بر این باور هستیم که کانادا همچنان باید نقش پیشروی خود را در سازمان ملل متحد در جهت مسئول شناختن دولت ایران برای نقض گسترده حقوق بشر علیه شهروندان ایرانی، حفظ کند و این راه را ادامه دهد. ما همچنین بسیار خشنود و دلگرم هستیم از اینکه مشاهده می کنیم با نقش هدایت گری که کانادا در این راه پیشه کرده، کشورهای دیگر دنیا نیز به کشتار و شکنجه هایی که پس از اعتراضات مردم به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ در ایران رخ داد، مرتبا اشاره می کنند و این امر نقطه عطفی برای همراهی آنها در اعمال تحریم ها علیه دولت ایران شده است.

کمیته همبستگی با مردم ایران بر آن است تا مصرانه بر این امر تاکید کند که مهمترین دغدغه کامیونیتی ایرانی-کانادایی در حال حاضر، وضعیت بحرانی حقوق بشر در ایران است. به علاوه کامیونیتی ایرانی کانادایی به خصوص نگران وضعیت حداقل سه ایرانی-کانادایی در ایران می باشد. آقایان حسین درخشان، سعید ملک پور، حمید قاسمی شال که در زندان های جمهوری اسلامی ایران نگهداری می شوند و احکام سنگینی برای جرایم ساختگی علیه آنها صادر شده است. آقای ملک پور و آقای قاسمی شال هر دو حکم اعدام دریافت کرده اند که لازم است دولت کانادا عکس العمل بسیار سریع در این مورد از خود نشان دهد  و از امنیت جانی آنان اطمینان حاصل کرده و تقاضای آزادی آنان را نماید.

در حالی که ما تحریم های هدفمند کانادا علیه رژیم جمهوری اسلامی را حمایت می کنیم، ولی با تحریم های  عمومی و یا هرگونه حمله نظامی به ایران مخالف هستیم. ما بر این باوریم که تحریم های هدفمند با دقت طراحی شده اند تا منابع مالی غیرقانونی و شبکه های پول شویی رژیم به ویژه نهاد بدنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکای معاملاتی آنها را هدف قرار داده و از این طریق رژیم را تضعیف کند. ما همچنین باور داریم که این تحریم های هدفمند باید همه مقام های دولتی که گمان می رود در نقض حقوق بشر علیه شهروندان مسئول بوده اند را نشانه بگیرد و به هیچ وجه مردم ایران به ویژه احتیاجات اولیه زندگی آنان مثل غذا و دارو را هدف قرار ندهد.

ما به شما اطمینان می دهیم که اکثریت کامیونیتی ایرانی- کانادایی از هر آنچه که تاکنون برای محدود کردن افراد، سرمایه ها و یا فعالیت های اشخاص و یا نهادهایی که رژیم سرکوب گر ایران را حمایت می کنند، اعمال شده است، قویا پشتیبانی می کنند. تلاش های دولت شما در این راستا شایسته تقدیر و قدردانی است. ما از شما برای همبستگی با مردم ایران در این دوران گذار تاریخی و چالش مردم برای دستیابی به دموکراسی، آزادی و بالا تر از همه حقوق بشر، بسیار سپاسگزاریم.

با احترام

کمیته همبستگی با مردم ایران

۲۳  نوامبر ۲۰۱۰

اعضای کمیته: مهرداد آرین نژاد، لیلی پورزند، محمد تاج دولتی، مهرداد حریری، نسرین خاتم، پویا علاقه بند، مهرداد لقمانی، علیداد مافی نظام

 رونوشت:

آقای لارنس کانن، وزیر امور خارجه و معاملات بازرگانی بین المللی کانادا

آقای باب ری، نماینده مجلس فدرال تورنتوی مرکزی و منتقد وزارت امور خارجه از حزب لیبرال

 آقای جان وستون، نماینده مجلس فدرال ونکور غربی

آقای برایان ویلفرت، نماینده مجلس فدرال ریچموندهیل

 آقای پیتر کنت، نماینده مجلس فدرال تورن هیل

خانم مارتا هال فیندلی، نماینده مجلس فدرال ویلودل

 آقای رضا مریدی، نماینده مجلس استانی ریچموند هیل

 آقای دیوید زیمر، نماینده مجلس استانی ویلودل