می خواستم بپرسم که آیا شخصی که به نام سید خراسانی در روایات از وی به عنوان پرچمدار امام زمان نام برده شده مقام شامخ ولایت یعنی روحی و ارواحی فداش حضرت آیت الله خامنه ای نیستند؟

ـ متاسفانه خیر، چون در روایات مذکور از سید خراسانی سخن به میان آمده،  در حالی که مقام شامخ ولایت”شید خراشانی”تشریف دارند!

***

بنده به عنوان یک بسیجی پیرو ولایت حدود یکسال است که مصرف کالاهای خارجی را بر خودم حرام کرده و از کالاهای چینی استفاده می کنم. از تمامی دلسوزان ایران اسلامی درخواست می شود برای رضای خدا و رشد و توسعه ایران اسلامی به تحریم کالاهای خارجی مبادرت بورزند.

ـ بسیجی عزیز، کارخداپسندانه ای را شروع کرده اید چون چینی ها خیلی وقت است جزو خودی ها هستند و کالاهای چینی به هیچ وجه من الوجوه خارجی به حساب نمی آید!

نقل است که جوانی بندری در دوبی با دخترخانمی پاکستانی ازدواج کرده بود و فامیل شاداماد از بندرعباس برای عرض تهنیت و شادباش به دوبی رفته بودند و دربازگشت،  مادر داماد به فک و فامیل فخر می فروشد که عروسم خارجی است.  ناگاه یکی از خانم های ساده دل فامیل اعتراض می کند که عروس ات خارجی نیست،  پاکستانی است!

***

آقای باهنر که اینک برکرسی مجلس تکیه زده یکی از نوچه های هاشمی رفسن جانی بوده که از پادویی ایشان به آلاف و علوفه رسیده پس چرا حالا که ستاره بخت هاشمی رو به افول نهاده، وی نیز علیه او موضعگیری کرده و به نام نبرده تاخته است!

ـ والله گوی و میدان سیاست در مملکت ما از قدیم همینطور بوده و خواهد بود. و به نظر ما این قضیه بیشتر فرهنگی است تا سیاسی.  دکتر قاسم غنی درخاطرات خود می نویسد: وقتی تیمورتاش در قصر زندانی شد دامادش حسینعلی قراگزلو عریضه ای به رضاشاه نوشت که خانواده ما سالها نوکر صادق دولت ایران بوده و به شرافت زندگی کرده. تیمورتاش به زور دخترش را به عقد من درآورده و قباله سنگینی هم تحمیل کرده (۵۲ هزارتومان). برای اینکه این ننگ از دامان خانواده من پاک شود می خواهم ایران خانم را طلاق بدهم. رضاشاه فوق العاده عصبانی می شود و فحش زیاد می دهد و وزیرعدلیه محسن صدر(صدرالاشراف) را می طلبد و می گوید به این پدرسوخته بگویید شما تمام شهر را واسطه کردید که آن دختر نصیب شما بشود، حالا که گرفتار شده این ناجوانمردی را می کنید….

***

در ساعت ۳ بامداد مورخ ۲۷ آبان ۸۹ برق منازل مسکونی منطقه چهاردانگه در جاده اسلام شهر نوسان شدید پیدا کرد و وسایل برقی خیلی از خانواده ها سوخت، ولی مسئولان اداره برق منطقه هیچ مسئولیتی نمی پذیرند، از همه بدتر گفته امام جمعه محل است که در مقابل اعتراض مردم به روسای اداره برق منطقه گفته است صلاح نیست دراین شرایط حساس مسئولان را دلسرد کنید، چرا جناب امام جمعه چنین حرفی می زند؟

ـ چون وسایل برقی را می توان تعمیر کرد، اما اگر دل مسئولان به حالتان بسوزد مجبور خواهید شد مثل دولت گامبیا بگویید مهرم حلال، جانم خلاص!

***

جریان میدان سعادت آباد تهران و حادثه قتل در کرج نشان داد که هرگاه بی قانونی و هرج و مرج در کشور شدت می یابد بلافاصله از رهبر عظیم الشان گرفته تا دولت نامردان و فرماندهان سه پا و دوپا و بسیجی های نوخط، همه از قانون دم می زنند، چرا؟

چون به قول ایرج میرزا:

ازآن برآرند بر لب حرف قانون/ که حرفِ آخرِ قانون بود نون

***

رهبر جهموری اسلامی طی دو ماه گذشته بیش از چهار بار به قم سفرکرده تا بتواند علما را راضی به ادامه حکومت خود نماید و دعای خیر علما ضامن حکومتش باشد، غافل از اینکه وقتی سیل خروشان ملت مثل راهپیمایی میلیونی مردم در خرداد ۸۸ به راه افتاد نه از جمهوری اسلامی چیزی باقی خواهد ماند و نه از علما.

ـ یحتمل که حق با شما باشد. نویسنده خلاصه التواریخ می نویسد: عبیدالله خان ازبک، در جنگ با شاه طهماسب صفوی چهل نفر از علمای ماوراء النهر همراه به خراسان آورده بود که در روز جنگ دعا نمایند که او را بر لشکر قزلباش غالب نماید، مجموع آنان (علمای عظام) در جنگ مذکور به قتل آمدند.

***

چرا دزدی احشام در روستاهای اطراف شهرستان مرند و تبریز به یک معضل همیشگی تبدیل شده است؟ حدود ۸۰ راس گوسفند بنده در دو نوبت به سرقت رفته، مقصر کیست؟

ـ مرد حسابی مگر خبر ندارید که دشمن در تمام ارکان جامعه نفوذ کرده و امنیت مملکت را به خطر انداخته تا جایی که حتی دستشویی مقام معظم رهبری نیز به منظور مقابله با نفوذ دشمن با کامپیوتر کنترل می شود آنوقت شما گوسفندان بیچاره که نفع شان برای جامعه بسیار بیشتر از مقام شامخ ولایت است را به حال خود رها کرده اید؟ بنابر این مقصر خودتان هستید که برای آغل تان دزدگیر و یا حداقل آیفون تصویری نصب ننموده اید!

***

با وجود مدارس کپری و فاقد امکانات اولیه در کشور، اختصاص بودجه برای تامین استخر و آموزش اجباری شنا در آموزش و پرورش چه معنایی دارد؟

ـ معنایش این است که اگر خدای ناکرده سیل آمد و مدرسه کپری را آب برد، مدرسه به جهنم، اقلا دانش آموزان بتوانند با شنا کردن خودشان را نجات بدهند، حالا بیا و خوبی کن!

***

شهرستان دلفان در لرستان بیشترین آمار بی کاری را در استان دارد، چطور می توان صدای اعتراض جمعیت بی کار این منطقه را به گوش مسئولان رساند؟

ـ کاری ندارد یک بلندگو بخرید تا بتوانید صدای خود را به گوش مسئولان برسانید، فقط مواظب باشید به آلودگی صوتی متهم نشوید!

***

به آقای “صفیه” و دوستانشان که تحمل طنز را ندارند پیشنهاد می کنم که اگر نمی توانند خودرا کنترل کرده و خویشتن را مجبور به جواب دادن می بینند، بهتر است به جای دشنام دادن، طنز را با طنز جواب بدهند.

– اخوی بدبخت بودیم بیچاره شدیم، چون آقای “صفیه” جدی بلد نیست بنویسد، حالا طنز هم بنویسد نورعلی نور خواهد شد!

***

در شهرستان بندرگناوه انواع وسایل خانگی و ورزشی وارداتی با عکسهای مستهجن بدون هیچ نظارتی وارد شده و به فروش می رسد. چرا مسئولان محترم جلوی ترویج این بی بندوباری را نمی گیرند؟

ـ چون وارد کنندگان خود مسئولان محترم می باشند!

***

پاسخ روابط عمومی شرکت آب و”فاضل آب”

در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه ۱۲ آبان ۸۹ مبنی بر افت فشار آب در برخی نقاط شهر لالجین در استان همدان به آگاهی می رساند با عنایت به اصلاحات صورت گرفته در شبکه آبرسانی شهر لالجین طی دو سال اخیر، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه مراجعه یا اعتراضی مبنی بر افت شدید در شبکه لوله های آب این شهر ثبت نشده است. لذا چنانچه مشترکی در شهر مذکور با مشکل آب آشامیدنی روبرو بوده، یا آدرس چشمه ها و رودخانه های اطراف را نمی داند و یا از خارج آمده و با سیستم خدمات دولتی آشنایی ندارد، و یا اینکه دعای باران بلد نیست، از همسایگان و همشهریان استدعا می شود مشترک مذکور را راهنمایی نموده تا وقت خود را با تلفن به روزنامه ها و شکایت از اداره محترم آب و “فاضل آب” به هدر ندهند!

 

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.