از روبی دالا، نماینده پارلمان فدرال از حزب لیبرال از حوزه برمپتون ـ اسپرینگلدا  شکایت شده که با سه کارگر خارجی غیر انسانی رفتار کرده و  …


شهروند ۱۲۲۹  پنجشنبه ۱۴ می  ۲۰۰۹


 روبی دالا

تورنتواستار ـ نهم می: از روبی دالا، نماینده پارلمان فدرال از حزب لیبرال از حوزه برمپتون ـ اسپرینگلدا  شکایت شده که با سه کارگر خارجی غیر انسانی رفتار کرده و کار زیادی از آنان کشیده است. لیکن او خود را قربانی یک توطئه می داند. او در این باره می گوید: «هر کس به خانه ما آمده باشد می داند چقدر رفتار ما با دیگران انسان دوستانه و اخلاقی است. این اتهام برای من، خانواده، دوستان و حمایت کنندگانم بسیار تعجب آور بود.»

از این رو خبرنگار تورنتو استار برای دستیابی به حقایق بیشتری به ملاقات کارگران پرداخت. دو پرستار برای مراقبت از مادر پیر دالا استخدام شده بودند. لیکن علاوه بر کارهای مرتبط با مریض موظف بودند تمامی کار های خانه را انجام دهند. آنان روزانه بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت کار می کردند و در آخر هفته ۲۵۰ دلار دریافت می کردند. این دو پرستار با نام های مگدالن گوردو ۳۱ ساله و ریچلین تانگ سان ۳۷ ساله از شرایط ناعادلانه کار خود بسیار گفتند و خاطرنشان کردند که دالا پاسپورت آنان را نگه داشته است. پرستار دیگری به نام لیل آلوارز ۳۲ ساله نیز به خبرنگاران گفت فقط نه روز برای این شخص کار کرده، لیکن معتقد بود در همان نه روز کار بسیار زیاد و دستمزد کمی دریافت می کرده است.

کارهای سختی چون پاک کردن زمین با دست، واکس زدن بیش از ۱۵ جفت کفش از کارهای روزمره کارگران در این منزل بوده  است. لیکن دالا در این باره می گوید:«سرپرستی مرا مادرم که یک مهاجر بود به تنهایی بر عهده داشت. من با سختی زندگی مهاجران تازه وارد آشنایی دارم. چگونه می توانم تا این حد خشن و سنگدل باشم».

هوارد لویت وکیل دالا در حمایت از موکل خود در کنفرانس خبری می گوید:« این قبیل اتهامات تنها به قصد خدشه وارد کردن به خوشنامی دکتر دالا صورت گرفته و پایه و اساس واقعی ندارد. و تنها سئوالی که در ذهن من وجود دارد اینست که شخص و یا اشخاصی پشت صحنه این بازی هستند. متاسفانه او اسیر سیاست بازی شده و دشمنان او بازی کثیف و سختی را آغاز کرده اند». تا کنون هیچ مدرکی صادر نشده که دال بر این باشد که این کارگران می توانسته اند علاوه بر پرستاری به امور خانه داری نیز بپردازند.

پورا والسکو سرپرست خدمات پرستاری در این باره می گوید:«هیچ یک از پرستاران به حزب یا دسته سیاسی تعلق ندارند. من تصور می کنم تنها یک اشتباه پیچیده صورت گرفته است». مگ دالن گوردو یکی از این کارگران در یک کنفرانس در حضور پیتر فونسکا، وزیر کار انتاریو و کاتلین وین وزیر آموزش و پرورش حضور پیدا کرد و به شرح ماجرا پرداخت.

وکیل دالا بیان کرد، تمامی مدارکی که شامل مصاحبه و قرارداد این کارگران می شود موجود و قابل ارائه به دادگاه است. لیکن در جواب یکی از کارگرانی که ادعا کرده بود برای نظافت منزل برادر رئیسش به آنجا فرستاده می شده گفت:«اگر این شخص در یک کلینیک کار می کرد هرگز بابت تمیز کردن کلینیک هر روز برگه ای پر نمی کرد و طرفین امضایی نمی کردند. حال چگونه موکل من می تواند ثابت کند که شاکیان دروغ می گویند؟»

 

دالا در این کنفرانس خبری گفت:«من در همین جا از تمام کسانی که این کنفرانس را مشاهده می کنند خواهش می کنم به من و خانواده ام زمان دهند. به تفحص در حریم خصوصی و خانوادگی من نپردازند و تا روشن شدن ماجرا از پیش داوری پرهیز کنند». او در زمان نخست وزیری پل مارتین برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ به عضویت پارلمان درآمد. مایکل ایگناتیف رهبر حزب لیبرال اعلام کرد، مادام که این پروسه در جریان است دالا از حمایت شخص او و حزب لیبرال برخوردار خواهد بود.

این پرستاران هفته آینده برای بررسی پرونده مهاجرتی به اداره مهاجرت خواهند رفت.