محمد رحیمیان

یک کودک با وابستگی‌های مالی فراوانی به این دنیا وارد می‌شود، که این وابستگی‌ها با گذشت زمان افزایش نیز می‌یابند. هزینه‌های نگهداری و پرورش کودک بی‌شمار است، از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: هزینه زایمان، هزینه‌های درمانی (مراجعه به پزشک و تهیه دارو)، نیازهای تغذیه ای و پوشاک، اسباب بازی، مدرسه و شهریه‌های متعدد دیگر، اوقات فراغت، دانشگاه، ازدواج و… بنابراین لازم است تا شما از یک پشتوانه مالی، یک شغل با درآمد مکفی و پایدار و پس انداز خوبی برخوردار باشید.

پدران و مادران معلمانی هستند که در مشکل ترین مدرسه دنیا خدمت می‌کنند. مدرسه‌ای که مدیر، معلم و مستخدم آن خودشان هستند و تعطیلات، ‌ارتقاء‌مقام و حقوق ندارد. مدرسه‌ای ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روزه که حداقل ۱۸ سال برای هر فرد خدمت می‌کند. علاوه بر این مدرسه‌ای با دو رییس که با وجود آن مشکلات بسیاری پیش می‌آید. این سخت ترین، پراضطراب‌ترین و پرزحمت‌ترین کار است و احتیاج به حد اعلای حوصله، گذشت، خوش‌اخلاقی، کاردانی، علاقه، آگاهی و دانش دارد.

 نگاه والدین امروزی به آینده فرزندانشان، متفاوت از دیدگاه‌های گذشته است، نگرانی از آینده فرزندان ذهن والدین را به خود مشغول کرده و از آنها افرادی نگران، اما مسئول در برابر فردای فرزندانشان ساخته است. اغلب والدین امروزی شبانه‌روز خود را وقف فرزندان می کنند و تمام دغدغه‌های ذهنی شان بعد از شرایط مالی معطوف نیازها و توقعات آنهاست.

آنها با سعی در ایجاد شرایط مطلوب، رفاه کامل و تامین نیازهای فرزندان، در پی یافتن امنیتی نسبی برای آینده فرزندان خود هستند. اکثر خانواده ها بیش از حد نگران آینده تحصیلی و شغلی فرزندان خود بوده و تمام سعی و تلاش آنها برای ایجاد بستری مناسب در زمینه تحصیل و اشتغال فرزندانشان است.

اما متاسفانه این نگرانی های والدین در بسیاری از موارد، هر چند ناخواسته، وضعیت اسفباری را برای فرزندانشان به وجود می آورد، به طوری که در اکثر مواقع نتیجه ای به جز فشارهای ذهنی و روحی برای آن ها نداشته و مشکلات آن ها را دو چندان می کند. معمولا این حالت در مواردی ایجاد می شود که والدین بدون برنامه ریزی برای آینده فقط کار می کنند و وحشت هزینه های پیش رو روز به روز به آنها فشار روحی می آورد.

اگر باردار هستید بهتر است از همین لحظه به آینده فکر کنید. گمان نکنید بین امروز و روز رسیدن به مقطع دانشگاهی فرزندان راه درازی در پیش است. هزینه های تحصیلی را ناچیز نشمرید. برای مثال  در رشته هایی نه چندان تخصصی هزینه ثبت نام حدود ۴۸۰۰ دلار می باشد، این دانش آموز نیاز به کتب درسی دارد که حدود ۱۸۰۰ دلار است. هزینه رفت و آمد وی حدود ۸۰۰ دلار و هزینه مسکن و خوراک او نیز بر طبق آمار حدود ۶۵۰۰ دلار خواهد شد. اگر این شخص در طول سال فقط ۸۰۰ دلار هزینه های دیگر داشته باشد. ما با پرداخت ۱۶ هزار دلار در سال مواجه خواهیم بود. اگر قرار باشد این هزینه را برای ۴ سال پرداخت کنیم، رقم ۶۴ هزار دلار برای تحصیلات او باید بپردازیم. آیا توانایی پرداخت این رقم را دارید؟ اگر فرزندتان کوچک است آیا خود را برای رقمی احتمالا چندین برابر (بنا به رشد ارقام) در سالهای آتی آماده کرده اید؟

طرح پس انداز تحصیلی برای فرزندتان، یکی از راههای پرداخت هزینه های دانشگاهی او در آینده است و شما می توانید مبلغ جمع آوری شده را که کمک دولتی نیز به آن افزوده می شود در هر موسسه آموزشی و یا حتی برای فرزند دیگرتان استفاده نمایید. برای گرفتن توضیحات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

 

محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime