ویکی مک کنزی می دانست جنین دختر داخل رحمش از مشکل حادی رنج می برد و احتمال زنده ماندن آن بسیار کم است.


شهروند ۱۲۲۹  پنجشنبه ۱۴ می  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار ـ ۹ می: ویکی مک کنزی می دانست جنین دختر داخل رحمش از مشکل حادی رنج می برد و احتمال زنده ماندن آن بسیار کم است. از این رو والدین تصمیم گرفتند در دوران جنینی دختر خود را به دست تیغ جراحان بسپارند. با احتمال خطراتی که در این عمل وجود داشت و تجربه های ناموفق قبلی در کانادا این تصمیم گرفته شد، ولی والدین قصد داشتند به فرزند خود شانس زندگی دهند. از این رو عمل گشاد کردن دریچه آئورت جنین در رحم مادر صورت گرفت.

روز هشت می سخنگوی بیمارستان Sick Children و بیمارستان Mount Sinai اعلام کردند:« برای اولین بار این عمل جراحی در کانادا با موفقیت صورت پذیرفت و نوزاد که روز ۱۵ اپریل به دنیا آمده است در شرایط خوبی به سر برده و به زودی به منزل منتقل خواهد شد.

دکتر ادگار جگی، متخصص قلب و سرپرست بخش بیماری های قلب در جنین می گوید:« هفته ۲۲ تا ۳۲ پر ریسک ترین دوره بارداری است و این عمل نیز باید در این مدت صورت پذیرد. در این عملیات از بالون استفاده می شود و در برخی موارد جواب نداده و نوزاد مرده به دنیا می آید.»

از این نوزاد می توان به عنوان یک نتیجه موفق در جراحی دوران جنینی یاد کرد.  دکتر گرگ ریان سرپرست گروه بیماری های جنینی از بیمارستان مونت سینای می گوید:« سالانه حدود ۵۰ الی ۱۰۰ نوزاد در کانادا با این سندرم به دنیا می آیند و اغلب می میرند.»

در طی عمل یاد شده روی نوزاد بالون به داخل بدن نوزاد فرستاده شده است و از این طریق دریچه آئورت نوزاد کمی گشادتر شده است. این نوزاد که اوشن نام دارد تا کنون تحت دو عمل قرار گرفته که عمل دوم یک ساعت پس از به دنیا آمدنش روی دریچه آئورت او صورت گرفته است. خانواده اوشن که در این مدت به سختی نگران سلامتی او بودند برای این مهمان تازه رسیده هیچ وسایلی آماده نکرده اند، ولی اکنون مشتاقانه انتظار می کشند تا او را به خانه ببرند.