شهروند ـ آرش عزیزی: این‌جا کانادا است و احتمال از راه رسیدن انتخابات فدرال همیشه، حاضر. از آن‌جا می‌شود بوی انتخابات را بیشتر در هوا احساس کرد که ببینیم چطور احزاب درگیر و دار یافتن نامزدهای متعدد برای حوزه‌های انتخاباتی خود در سراسر کشور هستند.

هفته گذشته شاهد بودیم حزب لیبرال یکی از ارشدترین کارمندان دولت محافظه‌کار استیون هارپر را به عضویت خود پذیرفت تا او نامزد این حزب در انتخابات فدرال آینده در یکی از حوزه‌های انتاریو باشد.

به گزارش تورنتو استار از اتاوا، پیتر تینزلی، رئیس سابق کمیسیون شکایت پلیس نظامی، که آبش با هارپر توی یک جو نمی‌رفت دوشنبه این هفته اعلام کرد او نامزد حزب لیبرال برای حوزه پرنس ادوارد-هاستینگز در انتخابات آینده خواهد بود.

رهبر حزب لیبرال، مایکل ایگناتیف، اعلام کرد تینزلی آخرین کارمند ناراضی دولت هارپر نیست که به تیم لیبرال‌ها خواهد پیوست.

«پرنس ادوارد-هاستینگز» بیش از شش سال است که حوزه‌ای محافظه‌کار است و دریل کرامپ نماینده کنونی آن است. پیش از این لایل ونکلیف، وزیر سابق کشاورزی در دولت لیبرال، در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴ نماینده این حوزه بود.

تینزلی روز دوشنبه در مصاحبه با تورنتو استار گفت عضویتش در حزب لیبرال بخشی از تلاشش برای مقابله با «زوال دموکراسی» در دولت هارپر است.

او اولین بار وقتی با دولت هارپر رودررو شد که این دولت، در حالی که او در میان تحقیقی کامل و معروف در ماجرای برخورد نیروهای کانادا با زندانیان افغان بود، دوره او را تمدید نکرد. او یکی از چندین و چند کارمند ارشد دولت کانادا است که هارپر این‌گونه با آن‌ها برخورد کرده است. چند نمونه دیگر: لیندا کین، ناظر سابق امنیت هسته‌ای، پل استوگران، بازرس سابق مسائل سربازان سابق و پل کندی، رئیس کمیسیون شکایات عمومی پلیس فدرال.

بعضی از آن‌ها پیش از این در کنفرانس‌های مطبوعاتی علیه اعمال دولت هارپر شرکت کرده بودند. تینزلی در یکی از این کنفرانس‌ها تاکید برده بود که پارتیزان نیست و قبلا در دولت‌های لیبرال و محافظه‌کار کار کرده است.