شهروند ـ آرش عزیزی: کارمند بازنشسته‌ی دولتی که به ایجاد آتش‌سوزی در شعبه‌ای از رویال بانک در محله‌ی گلبِ اتاوا اعتراف کرده بود، سه‌شنبه این هفته به سه سال و نیم زندان محکوم شد.

به گزارش سی تی ویِ اتاوا، متهم، راجر کلمنتِ ۵۸ ساله که ماه پیش به اطفای حریق اعتراف کرده بود از کار خود پشیمان نیست. او در طول محاکمه از ناراحتی که برای دیگران ایجاد شده و تامین هزینه حبسش ابراز تاسف کرده بود، اما هرگز به دادگاه ابراز پشیمانی نکرد.

این بمبگذاری در روز ۱۸ مه امسال چند هفته پیش از برگزاری نشست گروه ۲۰ در تورنتو صورت گرفته بود و بعضی وب‌سایت‌های اینترنتی از طرف گروه‌های آنارشیستیِ انتاریو آن‌را به عهده گرفتند. بسیاری از گروه‌های اصلی آنارشیستی مثل «مقاومت آنارشیستی جنوب انتاریو» اما اعلام کردند این کار آن‌ها نیست. یکی از اعضای ایرانی‌تبار این گروه در واترلو، که نخواست نامش افشا شود، به شهروند گفت: «باور اغلب جامعه آنارشیست‌ها این است که این کار، کار خودِ پلیس بوده».

خود کلمنت گفته علت حرکتش سیاسی بوده و دلیل آن‌را درگیری رویال بانک در چاه‌های نفتی آلبرتا و حمایت آن از المپیک زمستانی ۲۰۱۰ ونکوور دانسته بود.

کلمنت با بازرسی فیلمِ دوربین مداربسته‌ی بانک پیدا شد. او هرگز همدستان خود را فاش نکرده است و تا الان تنها کسی است که در این رابطه دستگیر شده است.

آتش‌سوزی در بانک هیچگونه تلفات یا صدمات انسانی به همراه نداشت.

لورنس گرین اسپون، وکیل متهم، از تصمیم قاضی ابراز رضایت کرد و آن‌را «عادلانه» خواند.