شهروند ـ آرش عزیزی: در یکی از جدی‌ترین مواردی که در سال ۲۰۱۰ گزارش شده، یکشنبه‌ی هفته‌ی گذشته شاهد تیراندازی سنگینی در ونکوور بودیم که ده نفر را زخمی کرد. تا آخرین ساعات چاپ شهروند، هشت نفر از آن‌ها هنوز در بیمارستان به سر می‌برند و دو نفر در وضعیتی بسیار خطیر قرار دارند.

به گزارش سی بی اس نیوز از ونکوور، پلیسِ این شهر این تیراندازی را مربوط به دار و دسته‌های معروف این شهر می‌داند و همچنان به تحقیقات خود ادامه می‌دهد. این تیراندازی در یکی از رستوران‌های محله‌ی مرفه‌نشین غربی این شهر انجام شده و در مهمانی جشن تولدی صورت گرفته که تنها مدعوین اجازه‌ی ورود به آن‌را داشتند.

وارن لمکه، کارآگاه پلیس ونکوور، می‌گوید بیشتر حاضران در این مهمانی ارتباطی با دار و دسته‌های مسلح شهر داشته‌اند و تمام زخمی‌ها نیز از مهمان‌های دعوت‌شده بوده‌اند.

ونکوور، علیرغم شهرت به استاندارد بالای زندگی، در ضمن به فعالیت دار و دسته‌های مسلحِ اینچنینی نیز معروف است. سال جاری یکی از سال‌های به نسبت کم‌فعالیتِ این دار و دسته‌ها بود که حالا با این واقعه آن‌را جبران کرده‌اند.

پلیس گفته چنین فعالیتی را تحمل نمی‌کند و وعده داده افسران بیشتری را به خیابان بفرستد و کسب اطمینان کند اعضای دار و دسته‌ها راهی به رستوران‌ها و بارهای شهر نداشته باشند.

پس از تیراندازی چندین تلفن به شماره ۹۱۱ انجام شد از جمله از سوی شهردار ونکوور که در محلات غربی شهر زندگی می‌کند و خوب می‌داند در این محلات کمتر سر و صدایی اینچنینی می‌شود.

هنوز اتهامی علیه هیچ کس وارد نشده ،اما پنج نفر در حبس هستند.