نیروهای پلیس جستجوی گسترده ای در سطح وود استاک و گوئلف انجام داده اند، لیکن تا کنون نشانه ای از ویکتوریا استافورد …


شهروند ۱۲۳۱  پنجشنبه ۲۸ می  ۲۰۰۹


 

تورنتو استار- ۲۳ می: نیروهای پلیس جستجوی گسترده ای در سطح وود استاک و گوئلف انجام داده اند، لیکن تا کنون نشانه ای از ویکتوریا استافورد، دختر هشت ساله گمشده به دست نیامده است.دستگیری دو فرد به نام های لین مک کلینتیک۱۸ ساله و دوست پسرش مایکل توماس رافرتی، ۲۸ ساله در روز چهارشنبه گذشته در مورد این آدم ربایی نیز کمکی در روند این پرونده نداشته است.

جنین لروی وکیل مک کلینتیک می گوید، تاکنون نتوانسته سرنخی از سخنان موکل خود به دست آورد تا پلیس را در یافتن کودک ربوده شده کمک کند.این دو جوان که در حبس به سر می برند یکی متهم به ربودن و دیگری متهم به قتل کودک هستند.

با ربوده شدن توری و تفحص بیشتر پلیس در منطقه وود استاک، پلیس به نکته مهمی در این منطقه دست یافته و آن آمار بالای معتادان به ماده مخدری به نام اکسی کانتین است.تعداد زیادی از مردم منطقه به این ماده مرگ بار اعتیاد دارند.بین مردم گفته می شود که در این منطقه اگر قطار کسی را نکشد حتما از مواد مخدر خواهد مرد.و اغلب این افراد کسانی هستند که به دلیل افزایش مصرف آن جان خود را از دست می دهند.

 این شهرکوچک با ۳۵ هزار سکنه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی تورنتو واقع شده است و گم شدن "توری" کوچک توجه ها را به این پرونده و به مردم شهر جلب کرد. ماجرا از جایی شروع شد که پلیس دریافت مادر توری مدت دو سال است که به مصرف این ماده اعتیاد پیداکرده است، لیکن او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد دو سال پیش برای ترک اعتیاد اقدام کرده و هشت ماه در کلینیک ترک اعتیاد به سر برده است.

 اکسی کانتین از سال ۱۹۹۵ به عنوان مسکن بیماران سرطانی استفاده می شد. لیکن هم اکنون به صورت یک ماده مخدر رایج درآمده و اعتیاد به آن همانند اعتیاد به مورفین، هروئین، کدئین و متادون است. این ماده به صورت قرص از ۴ تا ۴۵ دلار در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. مصرف این ماده مخدر در انتاریو بسیار زیاد است به گونه ای که بر اساس آمار تعدادکسانی که بر اثر مصرف بیش از حد اکسی کانتین بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ مرده اند ۴۶۴ نفر بوده در حالی که این آمار در میان مصرف کنندگان کوکائین بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، ۶۴۱ نفر اعلام شده است.

مصرف کنندگان این ماده مخدر در وود استاک اغلب از سنین ۱۴ یا ۱۵ سال شروع می کنند. لیکن اخیر پلیس محلی با فروشندگان و خریداران این ماده به شدت مبارزه می کند. در شهرهای کوچک به دلیل کمبود مراکز تفریحی یا شغل درصد بیشتری به این قبیل مواد رو می آورند و به دنبال آن جرم و جنایت نیز افزایش می یابد. چه بسا که توری بی گناه نیز قربانی این قبیل خشونت ها باشد.