نیروی هوائی برزیل می گوید هواپیماهایی که بر فراز اقیانوس اطلس در جستجوی هواپیمای گمشده ایر فرانس هستند، قطعات شناور یک لاشه هواپیما را مشاهده کرده اند.


شهروند ۱۲۳۲  پنجشنبه ۴ جون  ۲۰۰۹


 

بی بی سی: نیروی هوائی برزیل می گوید هواپیماهایی که بر فراز اقیانوس اطلس در جستجوی هواپیمای گمشده ایر فرانس هستند، قطعات شناور یک لاشه هواپیما را مشاهده کرده اند.

یک سخنگوی نیروی هوائی برزیل گفت هنوز نمی توان تایید کرد که این قطعات متعلق به لاشه هواپیمای ایر فرانس است ولی به نظر می رسد یک صندلی و یک توربین هواپیما از جمله این قطعات است.

هواپیمای مسافربری ایر فرانس بامداد دوشنبه در حالی که از برزیل عازم فرانسه بود از صحنه رادار ناپدید شد.

این هواپیما اندکی پس از عبور از یک توفان – چهار ساعت پس از پرواز – پیامی درباره مشکل اتصالی برق ارسال کرد که آخرین پیام هواپیما بود.

مقام های فرانسوی از احتمال برخورد صاعقه به هواپیما خبر داده بودند.

خدمه فرودگاه شارل دوگل و فرودگاه جوبیم در ریو د ژانیرو سرگرم کمک به بستگان و دوستان ۲۲۸ سرنشین ناپدید شده اند.

اکثر مسافران هواپیما برزیلی یا فرانسوی بودند.

هواپیما از نوع ایرباس ۲۰۰-۳۳۰ و چهار ساله بود.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه این خبر را تایید کرده که دولتش برای یافتن هواپیما از واشنگتن کمک خواسته است.

پرواز شماره "ای اف ۴۴۷" ریو را در ساعت ۱۰ شب یکشنبه به وقت گرینویچ با ۲۲۸ سرنشین – ۲۱۶ مسافر و ۱۲ خدمه – ترک کرد و در جریان پرواز از صفحه رادار محو شد.

قرار بود این هواپیما ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در فرودگاه پاریس به زمین بنشیند.

ایر فرانس تایید کرد که از جمله ۶۱ فرانسوی و ۵۸ برزیلی مسافر هواپیما بوده اند. همچنین ۲۶ نفر آلمانی، ۹ چینی، ۹ ایتالیایی، ۶ سوئیسی، ۵ بریتانیایی، ۵ لبنانی، ۵ مجاری، ۳ ایرلندی، ۳ نروژی، ۳ نفر اهل اسلواکی و یک کانادایی مسافر هواپیما بودند.