انجمن مدارس منطقه یورک ریجن، YRDSB  تصمیم دارد برای سپتامبر سال ۲۰۰۹  اتوبوس حدود ۵۸۰ دانش آموز این منطقه را قطع کند.  


شهروند ۱۲۳۲  پنجشنبه ۴ جون  ۲۰۰۹


 

 انجمن مدارس منطقه یورک ریجن، YRDSB  تصمیم دارد برای سپتامبر سال ۲۰۰۹  اتوبوس حدود ۵۸۰ دانش آموز این منطقه را قطع کند. به رغم دریافت کمک هزینه ۴.۵ میلیون دلاری که این  بخش برای سیستم حمل علاوه بر بودجه قبلی دریافت می کرده، این تصمیم موجب حیرت برخی منتقدان قرار گرفته است. با تصمیم اخیر والدین دانش آموزان با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

 بر اساس  گزارش  سال ۲۰۰۸ وزارت آموزش و پرورش، انجمن مدارس منطقه یورک ریجن از سال ۲۰۰۴ هر سال ۳۰ میلیون دلار برای حمل و نقل دریافت می کرده است و در سال جاری به دلیل افزایش قیمت سوخت کمک هزینه دیگری نیز به این بودجه اضافه شده است. با اجرایی شدن این طرح هزینه رفت و آمد دانش آموزان به شدت افزایش پیدا می کند و از سوی دیگر روی هزینه های خانوار فشار می آورد. به همین ترتیب استطاعت خانوار برای تهیه مایحتاج اولیه کاهش می یابد.

کاستانزا آلواتو سخنگوی انجمن برنامه ریزی اجتماعی ناحیه یورک SPCYR  در این باره می گوید: «فشار اصلی این طرح روی کودکان خانواده های فقیر و کم درآمد می آید. متولیان این امر هرگز خود را جای مردم عادی نمی گذارند. این طرح آسیبی به یک خانواده مرفه نمی زند، لیکن تاثیر سویی در خانوارهای فقیر دارد.»

هم اکنون YRDSB  که یک سازمان غیر انتفاعی است با برگزاری یک نشست و جمع آوری آرای مردم منطقه درصدد است تا طرح فوق را به شدت مورد انتقاد قرار دهد. از این رو شهروندان، والدین و سرپرستانی که با این طرح مخالفند می توانند با  کاستانزا آلواتو سخنگوی انجمن برنامه ریزی اجتماعی ناحیه یورک SPCYR  به شماره۵۰۱۸-۵۰۸-۹۰۵داخلی ۲۳۱ و یا ایمیل

callevat@hotmail.com   تماس بگیرند و نظرات خود را منتقل کنند.