روز پنجشنبه ۲۸ ماه می حادثه ی مهمی در مجلس قانونگذاری استان انتاریو در کانادا رخ داد. در این روز به همت دکتر رضا مریدی نماینده مجلس  …


شهروند ۱۲۳۲  پنجشنبه ۴ جون  ۲۰۰۹


 دکتر مریدی در پارلمان انتاریو

 روز پنجشنبه ۲۸ ماه می حادثه ی مهمی در مجلس قانونگذاری استان انتاریو در کانادا رخ داد. در این روز به همت دکتر رضا مریدی نماینده مجلس از منطقه ی ریچموندهیل لایحه ی به رسمیت شناخته شدن روز زبانهای مادری در انتاریو به مجلس ارائه داده شد و با تصویب این لایحه از این پس ۲۱ فوریه هر سال به عنوان روز زبان مادری در استان انتاریو نامیده می شود.

دکتر مریدی در ارائه لایحه به مجلس که با حضور نمایندگان اقوام و زبانهای ساکن انتاریو رخ داد، با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰ زبان در کانادا و استان انتاریو و اهمیت این زبانها در ایجاد فضای فکری و فرهنگی و جو همبستگی و نزدیکی ملیت ها و اقوام مختلف، از مجلس استان خواست که روز ۲۱ فوریه که توسط سازمان ملل متحد روز زبان مادری نام گرفته در انتاریو به رسمیت شناخته شود.

پیشنهاد دکتر مریدی با استقبال نمایندگان حزب حاکم لیبرال و حزب های مخالف دولت محافظه کار و دمکرات نو قرار گرفت و تصویب شد. این اقدام یکی دیگر از موفقیت های دکتر مریدی است که به ایشان و جامعه ایرانی آن را تبریک می گوییم.

لازم به یادآوری است که سازمان یونسکو در سال ۱۹۹۹ به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی روز ۲۱ فوریه را به عنوان روز زبان مادری نامید و نیز سال ۲۰۰۹ از طرف یونسکو سال زبان مادری خوانده شده است.