تورنتو بعد از تظاهرات بزرگ روز یکشنبه، باز هم شاهد گردهمایی خودجوش ایرانیان بود

.

سه گردهمایی در تورنتو


 

 تورنتو بعد از تظاهرات بزرگ روز یکشنبه، باز هم شاهد گردهمایی خودجوش ایرانیان بود.


 

روز سه شنبه صدها تن از ایرانیان در میدان مل لستمن گرد آمدند. در این گردهمایی دکتر رضا مریدی نماینده مردم ریچموندهیل در مجلس انتاریو، ضمن اعلام یک دقیقه سکوت برای جان باختگان حوادث اخیر ایران، حمایت خود را از مردم اعلام داشت. متاسفانه چون بلندگو در این مراسم نبود، سخنان آقای مریدی به گوش بسیاری نرسید.

در ادامه ی این گردهمایی ها، روز چهارشنبه زیر بارش باران شدید، صدها تن در مقابل سفارت روسیه در خیابان بلور جمع شدند و به سفر احمدی نژاد در این شرایط خاص و بحرانی کشور به روسیه اعتراض کردند.


 

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی عکس های پوتین، مدودوف رئیس جمهور روسیه و احمدی نژاد، دیکتاتورها را دوست یکدیگر خواندند.

 


 

قرار است روز جمعه در مقابل دانشگاه تورنتو گردهمایی با روشن کردن شمع برگزار شود.

ایرانیان ساکن تورنتو، با یکدیگر پیمان بسته اند تا زمانی که مردم ایران ایستاده اند در کنارشان باشند و صدای دمکراسی خواهی آنان را به گوش جهانیان برسانند.


 


بیانیه جنبش چند صدایی برای تغییر در ایران

تجمع اعتراض آمیز در مقابل سفارت روسیه


 

 پس از انتخابات غیر دموکراتیک ریاست  جمهوری ایران، از میان کاندیدا های از پیش تایید شده بوسیله شورای نگهبان٬ وزارت کشور با روندی شبیه شعبده بازی با اعلام محمود احمدی نژاد به عنوان برنده انتخابات ، بار دیگر حقوق شهروندی مردم ایران را سلب کرد.

این ادعا و اعلام این تقلب فاحش به عنوان پیروزی فورا مورد تائید و تبریک٬ ولایت فقیه٬ خامنه ای  قرار می گیرد و تمام ایرانیان و جهانیان را شوک زده می کند. 


 

همزمان با این وقایع حضور حامیانه  نیروهای ضد شورش ، انتظامی ، بسیج و لباس شخصیهای  مسلح در تهران و تمامی شهر
های بزرگ  در این پیروزی قاطع دلالت بر کودتایی از پیش طراحی شده دارد.


 

دست دادن مدودف٬ ریاست جمهوری روسیه٬ با احمدی نژاد در بازدید رسمی دولتی, درواقع تبریک روسیه است به سرکوب وحشیانه مردم در خیابانهای ایران و حذف تمام صداهای عدالت خواهی، و سرقت دموکراسی ای  که تمام ایرانیها تصورش را داشته اند. حکومت روسیه با پذیرفتن احمدی نژاد به عنوان ریس جمهور رسمی ایران٬ از جنایات او بر علیه دموکراسی و انسانیت حمایت کرده است.


 

ما از تمامی رهبران دنیا می خواهیم که از دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایران خودداری کنند. حمایت از احمدی نژاد حمایت از تقلب در انتخابات٬ اعمال خشونت دولتی و سرکوب خواستهای به حق مردم ایران است. 

خواسته ی ما مشخص است: ما ازشما می خواهیم که خشونت دولتی را محکوم کرده و تلاش مردم ایران را برای دموکراسی به عنوان مردمی آزادیخواه به رسمیت بشناسید.

ما رسمیت میخواهیم نه مداخله.


 

زنده باد دموکراسی،

جنبش چند صدایی برای تغییر در ایران

                                                                                                                                                 17 جون ۲۰۰۹

 

 


همبستگی حزب لیبرال کانادا با مردم ایران


 

روز پنجشنبه ۱۸ جون، طی بیانیه مطبوعاتی حزب لیبرال اعلام شد که آقای باب ری نماینده حزب لیبرال در مجلس فدرال و منتقد سیاست خا
دکتر مریدی در جمع ایرانیان روز سه شنبه در مل لستمن
رجی حزب حاکم، در رابطه با نگرانی ها از افزایش وخامت اوضاع در ایران گفت: ما، به عنوان کانادایی، باید به درخواست خود مبنی بر انتخابات آزاد و شفاف در ایران ادامه دهیم.

مادام که به حق حاکمیت ایران احترام می گذاریم، بایستی همچنین به این مسئله هم توجه کنیم که ادعای رای دهندگان مبنی بر تقلب در شمارش آرا بسیار جدی است و خواست سیاسی مردم ایران باید منظور شود.

ما نمی توانیم ممنوعیت تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران را بپذیریم و همچنین بازداشت اعضای اپوزیسیون در ایران را. هر ایرانی باید توانایی آزادانه سخن گفتن و بیان مخالفت سیاسی خود را بدون ترس از عواقب سخت آن داشته باشد. کانادایی ها باید همچنین ایران را ترغیب کنند که تعهدات بین المللی حقوق بشری و قوانین جهانی را رعایت کند.

آقای باب ری در پایان افزود: حزب لیبرال کانادا متعهد است تا از حقوق جهانشمول انسانها حمایت و آن را تقویت کند و در این راه متداوما از ایران خواهد خواست تا این ارزش های جهانی و تعهدات بین المللی را رعایت کند.

 


 


 

شمع، شب و همبستگی با مردم ایران در مونتریال

 

اعتراض به کودتای سیاسی جمهوری اسلامی

همدردی با بازماندگان به خون خفته گان

گردهمایی بیش از هزار نفر در قلب شهر مونتریال

در پی تظاهرات اعتراض‏آمیز ایرانیان ساکن برخی از کشورها نسبت به نتایج اعلام شده‏ی انتخابات ریاست جمهوری ایران، پنجشنبه شب، ۱۷ ماه جون در حرکتی زیبا، بیادماندنی و خودجوش، در محل «پلاس دوکانادا» در مرکز شهر مونتریال، جمع بزرگی از ایرانیان مقیم مونتریال (نزدیک به هزار نفر) به هدف سوگواری و همدردی با بازماندگان کشته شدگان تظاهرات اعتراضی تهران گرد آمدند.

تظاهرکنندگان در حالی که سیاه پوشیده بودند، و شمع در دست داشتند، نزدیک به دو ساعت در محل با خواندن چندین شعر، خاطره و سرودهای  یار دبستانی و ای ایران، صدای  اعتراض خود را به «کودتای سیاسی» جمهوری اسلامی و «سرقت آراء» کاندیداهای ریاست جمهوری به سود محمود احمدی نژاد به گوش جهانیان رساندند.

این تجمع در رسانه های گروهی مونتریال بازتاب گسترده ای یافت.

این چهارمین گردهمایی ایرانیان بود که از آغاز تظاهرات بزرگ ایران علیه «کودتای سیاسی» در مونتریال برگزار می شد.

گفتنی است که گردهمایی هر شب ادامه خواهد داشت .

تصویرها گوشه کوچکی از تجمع دیشب و نیز 16 جون  در محل «تالار هنر» مونتریال را نشان می دهد.

 

اظهار همبستگی دکتر امیر خدیر با مردم ایران


 

دکتر امیر خدیر نماینده مجلس کبک روز سه شنبه ۱۶ جون ۲۰۰۹ طی پیامی اعلام داشت که لایحه ای را تقدیم مجلس کبک خواهد کرد که در آن از مقاومت های مسالمت آمیز مردم ایران حمایت شده است.

دکتر خدیر همچنین در تجمع ایرانیان کبک سیتی که به همین منظور برگزار شده بود شرکت کرد.

به  گفته ی دکتر خدیر، از دفتر آقای جک لیتون رهبر حزب دمکرات نو و از دفتر حزب بلاک کبکوا با ایشان تماس گرفته و پرسش هایی در خصوص وضعیت ایران کرده اند و همچنین برای حمایت از مردم ایران مصاحبه هایی در رسانه ها انجام داده است.