صدای بی صدایان باشیم

شهروند ـ در مورد سعید ملک پور، شهروند قبلا به تفصیل نوشته است. در شماره ۱۸ نوامبر ۲۰۱۰ با همسر سعید ملک پور، زهره افتخاری، گفت وگو کردیم و او از ماجرای دستگیری و آنچه که بر همسرش در اوین گذشته گفت.

سعید ملک پور، جوان ۳۵ ساله ی فارغ التحصیل دانشگاه شریف در رشته مهندسی متالورژی است. او با همسرش به کانادا مهاجرت کرد و در اینجا به طراحی نرم افزار پرداخت. یکی از نرم افزارهای طراحی شده ی او، که اسم و مشخصات سازنده را بر خود دارد، در یکی از سایت های”مستهجن” استفاده شده است و چون تنها اسم موجود در این سایت، اسم سازنده ی نرم افزار این موتور بارگذاری عکس است، وقتی که سعید برای دیدن پدر رو به مرگش به ایران رفت، دستگیر شد و تحت بدترین شکنجه ها قرار گرفت. این ماجرا مربوط می شود به اکتبر سال ۲۰۰۸ و از آن زمان تا کنون سعید در زندان اوین است و چندی پیش حکم اعدام او صادر شد.

سعید ملک پور در کنار همسرش زهره افتخاری در کانادا

همسر سعید، که با تمام این گرفتاریهای روحی و ذهنی، توانست اینجا درسش را تمام کرده و دکترا بگیرد، همچنان در حال فعالیت برای همسر بیگناهش است. او طی نامه ای به شهروند، اعلام داشته که روز پنجشنبه ۱۰ فوریه، فعالان حقوق بشر و آنها که به انسانها اهمیت می دهند، در اتاوا در مقابل پارلمان فدرال جمع خواهند شد و تلاش می کنند تا نامه ای را به دست مقامات سیاسی برسانند و از آنها بخواهند برای سعید ملک پور، که جانش در خطر است، کاری کنند.

در این نامه همچنین آمده است، سعید ملک پور در حال حاضر در سلول انفرادی به سر می برد.

در این نامه، هدف اصلی این گردهمایی رساندن این پیام به نخست وزیر کاناداست که “سعید ملک پور را به خانه بازگردان” و “صدای خودتان را علیه اعدام ها در ایران بلند کنید”.

فعالان حقوق بشر، بعد از گردهمایی در مقابل پارلمان کانادا، بعدازظهر همان روز در مقابل سفارت ایران در اتاوا جمع خواهند شد و صدای اعتراض خود را علیه دادگاه های غیرقانونی و اعدام های غیرانسانی بلند خواهند کرد.

از ۲۰ دسامبر ۲۰۱۰ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱، جمهوری اسلامی ایران ۱۱۸ تن را اعدام کرده است و بسیاری دیگر در صف اعدام قرار دارند.

ایران بالاترین نرخ اعدام را به نسبت جمعیت در جهان داراست.

در انتهای این نامه، شرح شکنجه هایی که بر سعید ملک پور گذشته آمده است.

گفتنی ست سازماندهنده این گردهمایی “جبهه ی متحد دانشجویی” است.

چنانچه می خواهید در این گردهمایی شرکت کنید با آدرس های زیر تماس بگیرید.

Email: z.eftekhari@gmail.com

Phone:

Ardeshir Zarezadeh: 647 860 8485

Maryam Nayeb Yazdi: 416 845 0453

Official Blog of the Saeed Malekpour campaign:

http://peoplewithoutnation.wordpress.com/

مصاحبه شهروند با زهره افتخاری همسر سعید ملک پور را اینجا بخوانید