شهروند ـ آرش عزیزی: این هفته تنها چهار روز کاری دارد چرا که روزِ دوشنبه هم امسال برای اولین بار به عنوان “روز خانواده” تعطیل بود، اما اگر هم حسابی با خانواده وقت گذرانده ‌اید، حتما آماده‌ ی آخرهفته ‌ای هیجان ‌انگیز هستید.

ششمین جشنواره‌ ی یخی سالیانه ‌ی بلور ـ یورکویل این هفته در این محله‌ ی مرفه‌ نشین برگزار می‌شود. تمِ امسال جشنواره سیرک است و کلی جادوگر و آکروبات و نمایشِ یخی یورکویل را پر می‌کنند. جشنواره از ساعت ۱۲ تا ۵ در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود، اما از شبِ جمعه می‌ توانید شاهد هنرمندانی باشید که دارند آخرین دستکاری‌ها را روی مجسمه‌ ها و آثارشان انجام می‌ دهند و تکمیل ‌شان می‌کنند.

 

روز شنبه سر ظهر در ضمن ۱۱امین مسابقات سالیانه حکاکی روی یخ هم برقرار است. مجسمه ‌ها و نمایش‌ ها و رویدادها در نقاط مختلف محله هست و با کمی سر و گوش دادن دور و بر یورکویل (تقاطع کامبرلند و بل ایر) چیزهای جالبی پیدا می‌کنید. فهرست کامل جزئیات جشنواره در وب‌سایت محله پیدا می‌شود:://www.bloor-yorkville.com

 

این آخر هفته در ضمن آخرین فرصت برای بازدید از نمایشگاه ملی خانه (nationalhomeshow.com) است که از جمعه گذشته برقرار بوده. در این نمایشگاه‌ ها هر موضوعی که به خانه و خانه‌ سازی مربوط شود، حاضر است و اگر در فکر خانه خریدن، بازسازی خانه یا هرچیزی در این زمینه هستید از دستش ندهید. نمایشگاه در دایرکت انرژی سنتر، نزدیک ساحل دریاچه، در نشانی شماره ۱۰۰ بلوار پرینسس (۱۰۰ Princes Blvd.) برگزار می ‌شود.

 

و بالاخره، آخرِ آخرِ هفته شبِ یکشنبه است و موقع مراسم اسکار و اهدای جوایز. در شهر جاهای زیادی هست که می‌توانید با دوستان‌ تان مراسم اسکار را به طور زنده تماشا کنید و در مورد برنده ‌ها و بازنده‌ ها شرط ‌بندی کنید. امسال کانادا هم یک فیلم جزو ۵ نامزد بهترین فیلم خارجی دارد و اگر برنده شود شاید جشن ‌هایی هم راه بیافتد. من که تصمیم دارم این شب را در هتل دریک (Drake Hotel) به نشانی ۱۱۵۰ خیابان کوئینِ غربی (۱۱۵۰ Queen Street West) بگذرانم که به جوِ هنری و حسابی «cool» آن معروف است. از دیگر جاهایی که می‌ توان رفت سینمای بلور (Bloor Cinema) یا روو (Revue Cinema) در غرب شهر و سینمای فاکس (Fox Theatre) در شرق شهر (محله‌ی بیچز است).