رئیس جمهور ایران در یک سخنرانی آتشین، دوست دیرینش معمر قذافی را به باد انتقاد گرفت و گفت به اراده مردم خود احترام بگذارید.

وی که در مراسم رونمائی از ابریارانه ملی در ایران سخن می گفت رهبران لیبی را به خاطر سرکوب مردم معترض لیبی به وسیله رگبار مسلسل و گلوله های تانک محکوم کرد و گفت این کار غیرانسانی است.

احمدی نژاد پس از آنکه عصبانیتش اندکی فروکش کرد، قذافی را بغل کرد و گفت قربان شکل ماهت برم، درست است که قرن بیست و یکم است و هواپیما و هلی کوپتر اختراع شده ولی حمله هوائی به مردم بی دفاع، غیرانسانی است. اگر شما هم مثل ما مردم را به وسیله انسان هائی که لباس شخصی تنشان می کنیم سرکوب کنید، هیچکس معترض شما نمی شود چون چنین سرکوبی “انسانی” است و سرکوب انسان وسیله انسان، جزء حقوق بشر است!

احمدی نژاد به قذافی گفت شما یک ماه است دارید مردم خود را سرکوب می کنید و می بینید که همه دنیا علیه شما متحد شده اند در حالی که ما ۲۰ ماه است داریم اینکار را می کنیم، جز چند تا جمله کج وکوله که از دهان برخی از رهبران جهان بیرون آمده، اتفاق دیگری نیفتاده و همانطوری که در خبرها خوانده اید الان یک هیات سیاسی ایران از آمریکا تقاضای ویزا کرده است که به امید خدا با آن موافقت هم خواهد شد.

قذافی که از سخنان دوست و همکار قدیمی اش شرمنده شده بود گفت فرمایشات شما صحیح است، ولی ما فقط کسانی را به توپ می بندیم که معتاد باشند و از القاعده پول گرفته باشند. خودتان بهتر می دانید که مردم لیبی عاشق من هستند و صد جور شعر عاشقانه برایم سروده اند که رویم نمی شود حتی یک بیتش را  بخوانم چون می ترسم سوء تفاهم  شود و مردم برایم حرف دربیاورند.

رئیس جمهور ایران جواب داد این را می دانم چون مردم ایران هم عاشق من هستند، اما شما چطور معتادان مزدور را از هوا تشخیص می دهید؟

معمر قذافی با خنده جواب داد خلبان وقتی می بیند یکنفر وسط تظاهرکنندگان دارد چرت می زند یا اسکناسی به دست دارد و تلوتلوخوران دنبال جنس می گردد، می فهمد که طرف معتاد است و از القاعده پول گرفته و با گلوله توپ چنان می زند توی مغزش که چرتش پاره شود!

 

سه شنبه ها از تقویم حذف می شود

جمهوری که ما ایرانی ها داریم، تنها یک جمهوری مهرورز نیست، یک جمهوری مبتکر هم هست. مهمترین و جالب ترین ابتکارش هم حل مسائل با مداد پاک کن است!

همچنانکه قرار شد نام کشور غاصب اسرائیل با مداد پاک کن از روی نقشه جهان پاک  و خیال همه راحت شود، و همچنانکه ماه پیش کلمه بهمن فیلتر شد تا مردم نتوانند در گوگل از اخبار۲۵ بهمن با خبر شوند، حالا هم که سه شنبه ها مشکل ساز شده و هر سه شنبه مردم به خیابان ها می ریزند تا برای به دست آوردن کار و نان و دموکراسی تظاهرات کنند، یقیناً مقامات سه شنبه ها را از تقویم حذف می کنند تا مسئله را به طور ریشه ای حل نمایند!

بدیهی است اگر قبل از چاپ تقویم های جدید مردم اعلام کرده بودند که سه شنبه ها تظاهرات خواهند کرد، کار خیلی ساده تر بود. دولت به چاپخانه ها دستور می داد بعد از دوشنبه بنویسند چهارشنبه و با این کلک ساده، نه نیازی به لشکرکشی خیابانی در سه شنبه ها وجود نداشت و نه مسئولان رژیم ناچار بودند در چنین روزی اینهمه کیک و ساندیس و ساندویچ به میدان نبرد بیاورند. تمام زدوخوردها و بگیر و ببندها هم از بین می رفت چون مردم صبح سه شنبه  که از خواب بلند می شدند تا به تظاهرات بروند، می دیدند ای داد بیداد، چهارشنبه شده و خیال می کردند خواب مانده اند!

فوق اتفاقی هم که می افتاد این بود که شوهر به همسرش  اعتراض می کرد که زن، چرا من را بیدار نکردی؟ و زن هم جواب می داد: خدا مرگم بده، یعنی من دو روزه خوابیده ام؟ و بعد دلیل می آورد و عذرخواهی می کرد که از بسکه پریروز توی صف نانوائی و قصابی ایستاده بودم، خسته و کوفته بودم و خواب ماندم و مسئله به خوبی و خوشی حل می شد.

حالا هم که تقویم ها چاپ شده نباید غصه خورد. مقامات کشورمان آدم های مبتکری هستند. حتمن راه حل ساده ای پیدا می کنند مثلن گشت جدیدی به نام گشت سه شنبه ایجاد می کنند تا به تظاهرات اعتراضی سه شنبه ها سروصورتی بدهند. ماموران گشت سه شنبه مسلماً اجازه دارند به همه خانه ها سرکشی کنند، سه شنبه ها را با مرکب سیاه کنند یا از تقویم ها قیچی نمایند و به این ترتیب به تمام خواست ها، اعتراض ها و تظاهرات خیابانی مثل آب خوردن، پایان بدهند!

 

۶۳، عدد خوش یمن!

عدد ۶۳ برای دومین بار در زندگی مردم ایران نقشی سازنده بازی کرد و آقای مهدوی کنی با ۶۳ رای موافق به ریاست مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

اولین باری که عدد ۶۳ برای مردم ایران شانس آورد! وقتی بود که آقای احمدی نژاد با ۶۳ درصد آراء به ریاست جمهوری انتخاب شد. (خدائیش میزان آراء ایشان ۱۶۳ درصد بود ولی چون ۶۳ عدد خوش یمن است! ایشان تخفیف دادند که مردم مشتری بشوند).

هاشمی رفسنجانی پس از آنکه فحش های ناموسی را که بسیجی ها به دخترش داده بودند و فیلم آن را درلینک زیر می توانید ببینید شنید، غیرتش به جوش آمد، خون جلوی چشمهایش را گرفت و دیگر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا نشد!

بسیاری از مردم می گویند اگر آقای احمدی نژاد در انتخابات ۶۳ سال بعد کاندیدا نشد، قبول می کنیم که ۶۳ عددی خوش یمن است!

http://www.youtube.com/watch?v=m0C8JLastMg

 

برای رد گم کردن….

آن جوک قدیمی را یادتان می آید؟ یارو داشت انگور می فروخت اما فریاد می زد: سیب زمینی پشندی دارم. سیب زمینی درجه یک.

عابری حیرت زده پرسید مرد حسابی انگور می فروشی و داد می زنی سیب زمینی؟ و فروشنده در حالی که به آهستگی جواب می داد گفت: هیس، می خوام زنبورها نفهمند!

عکس فوق هم چنین جوکی را به خاطرمی آورد. طرف لباس زیر زنانه می فروشد، اما تابلو زده است سوپرگوشت!

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.