یکی در کوچه فریاد میزد “سنبل سفره هفت سین”. تخم مرغ ها را با شوق رنگی می زدیم. سبزه های مختلف در گوشه حیاط خودآرایی می کرد. مادر با دقتی ظریف همه جا را بررسی می کرد. اینهمه تمیزی، اینهمه زیبایی برای رسیدن بهار.

بار دیگر نفس گرم بهار را حس می کنیم. نفسی آمیخته از بوی خوش قدیمی. بوی دستان مهربان پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها، همان ها که در خاطرات اغلب مان، خانه ای دارند ماندنی، گرچه سنت ها و رسومی که از آنها به ما منتقل شده با گذشت زمان، بنا بر مکان و تغییر شیوه های زندگی گاه کمرنگ تر می نماید، اما آنچه فراموش نشدنی است، همان احساس جنبش و شوری است که هر ساله در روزهای آغاز سال نو به ما دست می دهد.               

به آرامی فصل سرما را یک بار دیگر پشت سر می گذاریم. اگر بخواهیم سالی که گذشت را مرور کنیم به دوره ای از شادی، بیماری، تلخی و یا تجربه های زیبا برخورده و بسته به تاثیر رویدادهای گذشته، به هر یک واکنشی داریم.

آنچه از دید روانشناسی مهم به نظر می رسد، عبور از تنگناهای تلخ زندگی  است. به عبارت دیگر، در آغاز هر دوره ای که می تواند عید باشد می شود از روی پلی که در آن درگیری های فکری را جا گذاشته ایم گذر کرد.

تجربه زندگی می گوید فردا می تواند زیباتر باشد، حتی اگر در آن باز ببازیم، باز از دست بدهیم و یا حتی اگر بار دیگر طعم تلخ نامهربانی را ناچار شویم مزه کنیم که این چرخه طبیعی و معنای واقعی زندگی است.

در آغاز سال نو می توان برای همه خوانندگان خوب سال گذشته مان آرزوی سلامتی و شادی کرد، اما می خواهیم بر آن امیدی دیگر بیفزاییم. امید به پذیرش لحظات واقعی زندگی و آرزوی توانایی عبور از زمان های سخت. امیدواریم در آستانه سالی که آغازش می تواند در میان برف باشد و نه شکوفه های گیلاس، بوی زندگی را به کلبه مهرتان هدایت کنید. به امروز لبخند بزنید. شاید باید دوباره از نو تکه های شکسته دلتان را کنار هم بچینید. در هر سنی که هستید برای آفریدن لحظات شیرین دیر نیست. با دلی گرم به استقبال سال نو بروید و زیباترین دفتر خاطرات را در ذهنتان برای سال جدید آماده کنید. ذهنی که در آن باز کسی می تواند به شما با مهر،  سنبلی تقدیم کند.

***

اگر تا به امروز وضعیت مالی سال آینده تان را بررسی نکرده اید بهتر است دورنمای آن را امروز بررسی کنید. همیشه برای روزهای سلامتی خود ضمن شاکر بودن، آینده ای غیر از این لحظه را متصور شوید. بیماری های گوناگون متاسفانه به دنبال سن خاصی نیستند به همین دلیل در سنین مختلف با آن روبرو می شویم. یکی از مهمترین دلایلی که بیمه بر آن استوار شده حفاظت افراد در زمان ناتوانی است و شاید بهتر است بگوییم در لحظه نیاز. ضمن لذت بردن از روزهای شاد آغاز سال نو، برای هرگونه تجربه در طول سال جدید، خود را آماده کنید. با اخذ بیمه ای مناسب، عطری از اطمینان رادر سال نو به خود هدیه کنید.

 

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.com

www.youtube.com/ sherkatbime