تظاهرات میلیونی مردم در اکثرشهرهای ایران در روزهای اخیر نمایش عظیم قدرت مردمی بود که بیدادگری، عوامفریبی و سرکوب مداوم این رژیم …


 

چه کسى مى آید با من فریاد کند؟"
                                                          فریدون مشیرى


اعتصاب غذا برعلیه موج جدید سرکوب و اختناق در ایران
مونترال – کانادا

 مردم مبارز ایران! انسان های آزاده جهان!

تظاهرات میلیونی مردم در اکثرشهرهای ایران در روزهای اخیر نمایش عظیم قدرت مردمی بود که بیدادگری، عوامفریبی و سرکوب مداوم این رژیم را به چالش می طلبیدند. چالشی که با اعمال خشونت حاکمیت ضددموکراتیک نظام جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی اش پاسخ داده شده است. تاکنون، آمار دهها کشته و صدها زخمی قطعی است. گزارشات رسیده به ما حاکی از دستگیری یا ناپدیدشدن هزاران نفر از فعالین و معترضین رژیم جمهوری اسلامی می باشد. در این میان، خوابگاه های دانشگاه ها از اولین هدفهای حمله نیروهای سرکوب گر رژیم بودند که منجربه کشته و زخمی شدن دهها تن و دستگیری تعداد بیشماری از دانشجویان گردید. موج وسیع دستگیریهای شبانه و خانه به خانه جوانان، روزنامه نگاران و دانشجویان  و ناپدید شدن تعدادی دیگر، ترس و هراس سالهای دهه شصت (دهه هشتاد میلادی) را برای ما یادآوری میکند. انبوه بازداشت شدگان در سراسر کشور علاوه بر زندانهای شناخته شده همچون اوین، گوهردشت و…، در پادگان ها، مراکز بسیج و مکان های نامعلوم نگه داشته می شوند.
با وجود سانسور شدید، گزارشها، تصاویر و فیلم های ارسال شده، اسناد غیرقابل انکاری هستند  که نشان می دهند ابعاد شکنجه ها، بی رحمی و قساوت شکنجه گران به ابعادی غیرقابل تصور در جمهوری اسلامی رسیده است. ضرب و شتم، شکنجه های طاقت فرسای جسمی و روحی، پرونده رژیم جمهوری اسلامی را در نقض آشکار حقوق بشر سنگین تر از پیش کرده است.
روش شناخته شده رژیم برای ایجاد هراس در میان مردم ، شکنجه مداوم و فرسایشی زندانیان برای "اعتراف گیری" از آنان و مصاحبه های تلویزیونی، از جمله جنایت هایی است که این روزها در ابعادی گسترده دیده میشود. زندانیان به طور شبانه – روزی زیر شکنجه قرار دارند تا در هم شکسته شوند و برخلاف میل و اراده اشان زندگی، ارزش ها و آرمانشان را در این "اعتراف گیری ها" نفی کنند. ما از هم اکنون اعلام می کنیم که وادار ساختن زندانی به اعترافهای دیکته شده هیچ اعتباری ندارد و تنها سند محکمی برعلیه رژیم جمهوری اسلامی است که فرد مصاحبه شونده را تحت فشارها و شکنجه های سخت قرار داده است.
خانواده های دستگیرشدگان در بی خبری از فرزندان و وابستگان خود هیچ منبعی برای پیگیری و روشن شدن وضعیت و سرنوشت عزیزان خود ندارند. خبرهای نگران کننده ای مبتنی بر کشتن زندانیان و دفن مخفیانه اجساد آنها نگرانی خانواده ها و جو ترس و هراس را در سطح جامعه گسترده است. تلاش مادران دستگیرشدگان اخیر برای یافتن فرزندانشان با تجمع های مکرر، با دستگیری خانواده های معترض از سوی رژیم روبرو می شودقتل های خیابانی و آدم ربایی در لحظات فعلی در دستور کار نیروهای امنیتی رژیم قرار دارد و خطر آغاز اعدام های سیستماتیک  و گسترده، پیش روی ما قرار دارد. آنان بی رحمانه، سیستماتیک و با برنامه، به سرکوب اپوزیسیون فعال و پیگیر در ایران مشغولند، روندی که بدون اعتراضات وسیع در سطح ایران و جهان، هر لحظه می تواند به کشتاری وسیع از سوی رژیم تبدیل شود.  
با تجربه اعدامها و گورهای دسته جمعی  دهه شصت در ایرانیقین داریم که دامنه سرکوب، شکنجه و کشتار رژیم بسی فراتر از گزارشات انتشار یافته در سطح افکار عمومی است.
با توجه به این دلائل ما خواستار اقدام فوری، وسیع و همه جانبه برعلیه وضعیت موجود در زندانها و شکنجه گاه های ایران هستیم. امید که این اقدامات در سطح بین المللی و نیز در میان  ایرانیان خارج کشور بازتابی شایسته با وضعیت حساس کنونی یابد.
ما ضمن هشداربه سازمان عفو بین الملل، صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل در مورد تکرارجنایتی دیگر برعلیه بشریت، از این نهادها میخواهیم که از تمامی اهرمهای خود جهت بازداشتن از تکرارچنین جنایاتی استفاده نموده و از کلیه زندانهای علنی و غیرعلنی رژیم جمهوری اسلامی بازدید به عمل آورند و برای نجات جان زندانیان از هراقدام ممکن دریغ نورزند.

ـ ما خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی هستیم.

ـ ما خواهان ممنوعیت هر نوع شکنجه در زندانها هستیم.

ـ ما خواهان لغو بدون قید و شرط مجازات اعدام در ایران هستیم.

ـ بیائید با تمام امکانات خود برای آزادی زندانیان سیاسی بکوشیم.

ما شرکت کنندگان در این اعتصاب  برای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم کشورمان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه دستگیرشدگان حوادث اخیر و برای جلوگیری از کشتارسراسری دیگری در روزهای ۲۴ و ۲۵ ژوئیه  در مونترال  دست به اعتصاب غذا میزنیم و از همه افراد،  فعالین سیاسی، سازمانها، نهادها، مدافعین حقوق بشر و آزادیخواهان میخواهیم با شرکت در این اعتصاب سهمی کوچک درجلوگیری از کشتاری دیگرایفا نمایند.
 
شرکت کنندگان در اعتصاب غذا:
 
شهرزاد ارشدى (عکاس و فیلمساز)، مجید جوانی ( فعال حقوق بشر)، بیژن جلیلى ( فعال حقوق بشر)، یاسمن عامرى (استاد دانشکاه، عکاس و فیلمساز) ، افسانه هژبرى ( مردم شناس و محقق) ، جواد صاحبی (فیلم بردار و ادیتور)،  نادر کاکاوند (دانشجو) ، سحر مفیدى ( فعال حقوق بشر)، الهه شکرائى (فعال حقوق بشر، عضو فدراسیون زنان کبک و انجمن زنان ایرانى) ، نادر کاکاوند ( دانشجو و فعال فرهنگى)،  دکتر راضیه رضوى (دندانپزشک)، زمانه ز ، مانی علامه، نادر زرکارى ( فعال حقوق بشر)، کتایون شیبانى، پروین زرساو (دکتر هوموپتى)، نادیا کردى ، نسترن شیخى، نیما مظهرى (هنرمند – نقاش)، نیکا خوانجانى (فیلمساز)،
لیست ادامه دارد….

حمایت کنندگان از اعتصاب غذا:
افراد: انت هرسینکى (فعال حقوق بشر و محقق) استفان هاشمى (رئیس بنیاد زهرا کاظمى و طراح وب سایت)، دکتر امیر خدیر ( نماینده پارلمان کبک) دکتر نیما مشعوف (محقق و عضو انجمن زنان ) شهریار طاهرى ( فعال حقوق بشر)، انوشه مشعوف (روانشناس)، ملیحه انصارى (متخصص آزمایشگاه و عضو فدراسیون زنان کبک)، دکتر احمد مشعوف (فعال حقوق بشر)، کاوه دشتى (فعال اجتماعى)، 
لیست ادامه دارد….

تشکلها و نهادها: بنیاد زیبا کاظمی، انجمن دفاع از حقوق بشر در مونترال، بنیاد سخن آزاد، 
لیست ادامه دارد…..

شرکت کنندگان در اعتصاب غذا می توانند امضاء خود را به نشانی زیر ارسال کنند:

montrealhungerstrike@yahoo.ca

حمایت کنندگان از اعتصاب غذا می توانند امضاء خود را به نشانی زیر ارسال کنند:

montrealhungerstrike@yahoo.ca

بیانیه مشترک

برعلیه موج جدید سرکوب و اختناق در ایران


 

مردم مبارز ایران! انسان های آزاده جهان!

تظاهرات میلیونی مردم در اکثرشهرهای ایران در روزهای اخیر نمایش عظیم قدرت مردمی بود که بیدادگری، عوامفریبی و سرکوب مداوم این رژیم را به چالش می طلبیدند. چالشی که با اعمال خشونت حاکمیت ضددموکراتیک نظام جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی اش پاسخ داده شده است. تاکنون، آمار دهها کشته و صدها زخمی قطعی است. گزارشات رسیده به ما حاکی از دستگیری یا ناپدیدشدن هزاران نفر از فعالین و معترضین رژیم جمهوری اسلامی می باشد. در این میان، خوابگاه های دانشگاه ها از اولین هدفهای حمله نیروهای سرکوب گررژیم بودند که منجربه کشته و زخمی شدن دهها تن و دستگیری تعداد بیشماری از دانشجویان گردید. موج وسیع دستگیریهای شبانه و خانه به خانه جوانان، روزنامه نگاران و دانشجویان  و ناپدید شدن تعداد ی دیگر، ترس و هراس سالهای دهه شصت (دهه هشتاد میلادی) را برای ما یادآوری میکند. انبوه بازداشت شدگان در سراسر کشور علاوه بر زندانهای شناخته شده همچون اوین، گوهردشت و…، در پادگان ها، مراکز بسیج و مکان های نامعلوم نگه داشته می شوند.



 

با وجود سانسور شدید، گزارشها، تصاویر و فیلم های ارسال شده، اسناد غیرقابل انکاری هستند  که نشان می دهند ابعاد شکنجه ها، بی رحمی و قساوت شکنجه گران به ابعادی غیرقابل تصور در جمهوری اسلامی رسیده است. ضرب و شتم، شکنجه های طاقت فرسای جسمی و روحی، پرونده رژیم جمهوری اسلامی را در نقض آشکار حقوق بشر سنگین تر از پیش کرده است.

روش شناخته شده رژیم برای ایجاد هراس در میان مردم ، شکنجه مداوم و فرسایشی زندانیان برای "اعتراف گیری" از آنان و مصاحبه های تلویزیونی، از جمله جنایت هایی است که این روزها در ابعادی گسترده دیده میشود. زندانیان به طور شبانه – روزی زیر شکنجه قرار دارند تا در هم شکسته شوند و برخلاف میل و اراده اشان زندگی، ارزش ها و آرمانشان را در این "اعتراف گیری ها" نفی کنند. ما از هم اکنون اعلام می کنیم که وادار ساختن زندانی به اعترافهای دیکته شده هیچ اعتباری ندارد و تنها سند محکمی برعلیه رژیم جمهوری اسلامی است که فرد مصاحبه شونده را تحت فشارها و شکنجه های سخت قرار داده است.

خانواده های دستگیرشدگان در بی خبری از فرزندان و وابستگان خود هیچ منبعی برای پیگیری و روشن شدن وضعیت و سرنوشت عزیزان خود ندارند. خبرهای نگران کننده ای مبتنی بر کشتن زندانیان و دفن مخفیانه اجساد آنها نگرانی خانواده ها و جو ترس و هراس را در سطح جامعه گسترده است. تلاش مادران دستگیرشدگان اخیر برای یافتن فرزندانشان با تجمع های مکرر، با دستگیری خانواده های معترض از سوی رژیم روبرو می شود.  قتل های خیابانی و آدم ربایی در لحظات فعلی در دستور کار نیروهای امنیتی رژیم قرار دارد و خطر آغاز اعدام های سیستماتیک  و گسترده، پیش روی ما قرار دارد. آنان بی رحمانه، سیستماتیک و با برنامه، به سرکوب اپوزیسیون فعال و پیگیر در ایران مشغولند، روندی که بدون اعتراضات وسیع در سطح ایران و جهان، هر لحظه می تواند به کشتاری وسیع از سوی رژیم تبدیل شود.  

تعدادی از امضاکنندگان این بیانیه، زندانیان سیاسی ای هستند که زندان و شکنجه را در سالهای دهه شصت (هشتاد میلادی) تجربه کرده اند. بسیاری از آنان جان بدربردگان و شاهدان کشتارهای سالهای ۱۳۶۰ و ۱۳۶۷ هستند. به همین دلیل یقین دارند که دامنه سرکوب، شکنجه و کشتار رژیم بسی فراتر از گزارشات انتشار یافته در سطح افکار عمومی است.

با توجه به این دلائل ما خواستار اقدام فوری، وسیع و همه جانبه برعلیه وضعیت موجود در زندانها و شکنجه گاه های ایران هستیم. امید که این اقدامات در سطح بین المللی و نیز در میان  ایرانیان خارج کشور بازتابی شایسته با وضعیت حساس کنونی یابد.

ما ضمن هشداربه سازمان عفو بین الملل و صلیب سرخ جهانی در مورد تکرارجنایتی دیگر برعلیه بشریت، از این نهادها میخواهیم که از تمامی اهرمهای خود جهت بازداشتن از تکرارچنین جنایاتی استفاده نموده و از کلیه زندانهای علنی و غیرعلنی رژیم جمهوری اسلامی بازدید به عمل آورند و برای نجات جان زندانیان از هراقدام ممکن دریغ نورزند.

– ما خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی و ممنوعیت هر نوع شکنجه در زندانها هستیم.

– ما خواهان لغو بدون قید و شرط مجازات اعدام در ایران هستیم.


 

مردم آزادی‌خواه!

بیائید با تمام امکانات خود برای آزادی زندانیان سیاسی بکوشیم.

ما زندانیان سیاسی سابق رژیم جمهوری اسلامی برای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم کشورمان و آزادی تمامی زندانیان سیاسی به ویژه دستگیرشدگان حوادث اخیر و برای جلوگیری از کشتارسراسری دیگری در روزهای ۲۴ و ۲۵ جولای در برلین (Brandenburger Tor) دست به اعتصاب غذا میزنیم و از همه فعالین سیاسی، سازمانها، نهادها، مدافعین حقوق بشر و آزادیخواهان میخواهیم با شرکت در این اعتصاب سهمی کوچک درجلوگیری از کشتاری دیگرایفا نمایند.

در روز نخست اعتصاب غذا، ۲۴ جولای، ساعت ۱۱ زندانیان سیاسی سابق از تمامی رسانه ها و خبرگزاری ها دعوت می کنند تا به گزارشات و شهادت های عینی آنان درباره وضع زندانهای ایران گوش فرا دهند.

شرکت کنندگان در اعتصاب می توانند امضاء خود را به نشانی زیر ارسال کنند:

puyeshtv@yahoo.com 

حمایت کنندگان از اعتصاب می توانند امضاء خود را به نشانی زیر ارسال کنند:

puyeshtv@yahoo.com 

امضاء ها ادامه دارد…

شرکت کنندگان در اعتصاب (از کشورهای آلمان، دانمارک، سوئیس، آمریکای شمالی، نروژ، …):

۱- مرجان افتخاری، ۲- مژده ارسی، ۳- میلا مسافر، ۴- سهیلا لیندهورست، ۵- هوشنگ دیناروند، ۶- ستاره عباسی، ۷- همایون ایوانی، ۸- مینا زرین، ۹- محمود خلیلی، ۱۰- گلرخ جهانگیری،  ۱۱- شهلا طالبی، ۱۲- سیاوش محمودی، ۱۳- گل آرا توفانی، ۱۴- امین حصوری، ۱۵- مهیار مکی ۱۶- منیره برادران،۱۷- میترا تهامی، ۱۸- ابراهیم هانوفر، ۱۹- منصور حسن پور، ۲۰- افشین، ۲۱- نسترن چیت ساز، ۲۲- شهلا سلطانی، ۲۳- مریم نوری، ۲۴- شکوفه منتظری، ۲۵- شهین نوایی، ۲۶- حمید نوذری، ۲۷- سارا، ۲۸- رضا، ۲۹- جهان برجیان، ۳۰- محمد یزدانی، ۳۱- علی پور نوروز،۳۲- عصمت طالبی کلخورابی، ۳۳- داریوش شکوف، ۳۴- کاوه آزادی، ۳۵- فرنود فرزاد، ۳۶- شهلا مولوی، ۳۷- مینا هاشمی، ۳۸- فیروز راد، ۳۹- مجید نوراحمدی، ۴۰- شهین امیری، ۴۱- هژیر پلاسچی، ۴۲- توفیق شالگونی، ۴۳- سیروس وفا، ۴۴- معصومه اردهانی، ۴۵- خدیجه اردهانی، ۴۶- حسین زندگی، ۴۷- زرین پاک نژاد، ۴۸- دانیال امیر ابیض، ۴۹- کیومرث عزتی، ۵۰- عباس فرد، ۵۱- شهلا ی. ۵۲- شاهین امیری، 


 

حمایت کنندگان از حرکت:

افراد:

۱- کامیار گیاهچی، ۲- فرخ قهرمانی، ۳- مهدی اصلانی، ۴- مرضیه گندایی، ۵- ناصر پرنیان، ۶- محمد خوش ذوق، ۷- ارژنگ بامشاد،  ۸- فرزانه بهنود، ۹- مریم افشاری، ۱۰- عزیزه شاهمرادی، ۱۱- فرهنگ رومیانی، ۱۲- علی دروازه غاری، ۱۳- منصور ابیات، ۱۴- نوروز احمدی، ۱۵- بهزاد کاظمی، ۱۶- محمد رضا شالگونی، ۱۷- ح. سیامکیان، ۱۸- داوود توفانی، ۱۹- عباس مظاهری، ۲۰- محمد تقی سیداحمدی، ۲۱- مصی شرافتی، ۲۲- امیر جواهری، ۲۳- اصغر شیرین بلاغی،۲۴- کریم خوش عقیده، ۲۵- سیاوش کوهرنگ، ۲۶-سیمین اصفهانی، ۲۷- محمد رضا اسکندری، ۲۸- طاهره خرمی، ۲۹- پرویز پناهی، ۳۰- هما علیزاده، ۳۱- اقدس شعبانی، ۳۲- ثریا زنگباری، ۳۳- علی جالینوسی، ۳۴- منوچهر راستا، ۳۵- کاملیا اخباری آزاد، ۳۶- رحیم استخری، ۳۷- محمد حسن میرزاجانی کلور، ۳۸- جمشید جزستانی، ۳۹- حسن حسام، ۴۰- ابراهیم آوخ، ۴۱- فریبا ثابت، ۴۲- اکرم بیرم وند، ۴۳- مژگان ثروتی، ۴۴- مینا هاشمی اصل، ۴۵- روناک زمانی، ۴۶- آذر ساحلی، ۴۷- سهیلا ابطحی، ۴۸- روبن مارکاریان، ۴۹- اسماعیل ابراهیم زاده، ۵۰- جلال سعیدی، ۵۱- عبدالله ابراهیمی، ۵۲- محسن ضیائی، ۵۳- احمد ابراهیم نژاد، ۵۴- ناهید ابراهیم زاده، ۵۵- عبدی بوشهری، ۵۶- علی رسولی، ۵۷- محمود الهامی، ۵۸- ابولقاسم شمسی، ۵۹- عبدلرضا باقر پور، ۶۰- ناصر رحمانیان، ۶۱- ابراهیم حق شناس، ۶۲- احمد صفاریان، ۶۳- اسماعیل حق شناس، ۶۴- هما شرف الدین، ۶۵- مهوش هوشمند، ۶۶- شهلا آریانی، ۶۷- منصوره فرهنگی، ۶۸- شهلا حیدری، ۶۹- مهدی اکرمی، ۷۰- مرتضی دریاباری، ۷۱- یوسف خوشکام، ۷۲- اسماعیل یوسفی، ۷۳- عباس عاقلی زاده، ۷۴- نسرین آدینه زاده، ۷۵- ل. رضوان، ۷۶- قاسم پولادیان، ۷۷- میترا حبیبی، ۷۸- محمد داوودزاده، ۷۹- سعید آرمان، ۸۰- مهرداد پروری، ۸۱- سعیده، الچاتور،۸۲- محمدرضا ولی برار، ۸۳- آزاده تهرانی، ۸۴- نواز مصلی نژاد، ۸۵- حسین مهرخو، ۸۶- نجف روحی، ۸۷- کیومرث جعفری، ۸۸- مهدی کریم زاده، ۸۹- کبری، ۹۰- زهره رحمانیان، ۹۱- پوران اسدی، ۹۲- احمد نوین، ۹۳- پروانه زرگر (نقاش)، ۹۴- مهری دادگر، ۹۵- ناهید نصرت، ۹۶- بصیر نصیبی، ۹۷- محمود معمارنژاد، ۹۸- رضا چیت ساز، ۹۹- ایراندخت رضا زاده، ۱۰۰- رضوان مقدم، ۱۰۱- جواد جوادی، ۱۰۲- شکوفه سخی، ۱۰۳- تهمینه گشتاسبی، ۱۰۴- سودابه سیرجانی، ۱۰۵- کیوان هدائی، ۱۰۶- بهروز سورن، ۱۰۷- میهن روستا، ۱۰۸- فرشاد حسینی، ۱۰۹- هایده ترابی، ۱۱۰- جمشید کابلیان، ۱۱۱- حسین فرمنش، ۱۱۲- جواد جوادی، ۱۱۳- مهناز قزلو،  ۱۱۴- نیلوفر حجتی، ۱۱۵- سرژ آراکلی، ۱۱۶- سهیلا ایرانی، ۱۱۷- سیاووش، ۱۱۸- جواد رهنما، ۱۱۹- فریبا کاویانی، ۱۲۰- شهرام جلالی زاده، ۱۲۱- کاووس ارزانی، ۱۲۲- مهرانگیز مکی، ۱۲۳- سروژ قازاریان، ۱۲۴- آنا رهنما، ۱۲۵- بنفشه رهنما، ۱۲۶- زری اسپرم، ۱۲۷- سیامک بخش (کانادا)، ۱۲۸- فتحی شمس، ۱۲۹- مهری کشکولی، ۱۳۰- نصرت تیمورزاده، ۱۳۱- آبتین آیینه (شاعر)، ۱۳۲- فرحناز محمدی، ۱۳۳- بهمن محمدی، ۱۳۴- احترام کبیری، ۱۳۵- خسرو تجربه کار،


 

 136- هادی میرمویدی، ۱۳۷- شهرزاد مسعودی، ۱۳۸- مهری معمار حسینی، ۱۳۹- پرستو مهاجر، ۱۴۰- منیژه مهدوی، ۱۴۱- رضا جعفری، ۱۴۲- انور میرستاری، ۱۴۳- نسرین الماسی، ۱۴۴- نسیم خاکسار، ۱۴۵- پرویز جواهری، ۱۴۶- اختر پروانه، ۱۴۷- یوسف آب خون، ۱۴۸- شهین چیت ساز، ۱۴۹- سودابه اردوان، ۱۵۰- شورش گرجی بیانی، ۱۵۱- سیروس کفایی، ۱۵۲- یدالله خسروشاهی، ۱۵۳- حسین بهبودی، ۱۵۴- ستار لقایی (عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در تبعید)، ۱۵۵- ستاره اسدیان، ۱۵۶- یوسف کبیری، ۱۵۷- احمد موسوی، ۱۵۸- فاطمه حاجی نجفی، ۱۵۹- علی رضوی، ۱۶۰- شهلا صفایی، ۱۶۱- ی. صفایی، ۱۶۲- رضا سپید رودی، ۱۶۳- کاووس کاتبی، ۱۶۴- فاطمه، ۱۶۵- مهرنوش شفایی، ۱۶۶- ابولقاسم گلستانی (روزنامه نگار، داستان نویس)، ۱۶۷- هادی جوادی لنگرودی، ۱۶۸- آراز م. فنی، ۱۶۹- صدیق جهانی، ۱۷۰- سوسن، ۱۷۱- مجید خوشدل، ۱۷۲- حسین الماسیان، ۱۷۳- آذر شیبانی، ۱۷۴- سیروس نوروزبیگی، ۱۷۵- کاوه جزنی، ۱۷۶- پویان انصاری، ۱۷۷- منوچهر شفائی، ۱۷۸- رضا رئیس دانا، ۱۷۹- پیروز زورچنگ، ۱۸۰- علی فرمانده، ۱۸۱- صنوبر اعتمادی، ۱۸۲- مجتبی نظری، ۱۸۳- سیاوش میرزایی، ۱۸۴- نیما هاتفی، ۱۸۵- علی بلوچ، ۱۸۶- مارال شادمان، ۱۸۷- بهرام بیگدلی، ۱۸۸- بهروز رمزی، ۱۸۹- صدیقه جعفری، ۱۹۰- آرش کمانگیر، ۱۹۱- عباس الوند، ۱۹۲- فروغ رستمی، ۱۹۳- ستاره رستمی، ۱۹۴- رحمت غلامی، ۱۹۵- تقی روزبه، ۱۹۶- اصغر فتاحی، ۱۹۷- علی اکبر هادی پور، ۱۹۸- صفا مرادی، ۱۹۹- ساسان دانش، ۲۰۰- اقدس شعبانی، ۲۰۱- صمد بندری، ۲۰۲- گلال منجری، ۲۰۳- محمد تجلی جو، ۲۰۴- محمود آذری، ۲۰۵- دکتر نور ایمان قهاری، ۲۰۶- علی اکبر هادی پور، ۲۰۷- معصومه ضیاء، ۲۰۸- اکبر صمصامی، ۲۰۹- Brigitte Krebs ،۲۱۰-  فریبا فرنوش، ۲۱۱- علی پیچگاه، ۲۱۳- مژگان محسنی، ۲۱۴- فریده یزدی، ۲۱۵- اردشیر نظری، ۲۱۶- پرویز قلیچ خانی، ۲۱۷- حسن عرب زاده حجازی، ۲۱۸- شهرزاد ارشدی، ۲۱۹- فریبا منجزی، ۲۲۰- بهروز گندایی، ۲۲۱- نسترن بهکیش، ۲۲۲- تقی ریاحی لنگرودی، ۲۲۳- حسین عباسی، ۲۲۴- محمد عباسی، ۲۲۵- آروین م. راستین (دکتر جامعه شناس)، ۲۲۶- حمید حمیدی، ۲۲۷- بنفشه طوفانیان، ۲۲۸- رویا عباسی، ۲۲۹- مینا رحیم زاده، ۲۳۰- روشن یاشار، ۲۳۱- ایوب رحمانی،۲۳۲-  Anna Pak ، ۲۳۳- پروین شکوهی، ۲۳۴- اشرف شاه کرم، ۲۳۵- مهناز تمیزی، ۲۳۶- بهرام نمین، ۲۳۷- محبوبه مجتهد، ۲۳۸- هادی خانی، ۲۳۹- محمد شیبانی، ۲۴۰- فریبا صالح زاده، ۲۴۱- بیژن کاوه، ۲۴۲- رفعت لنگرودی، ۲۴۳- ایرج مصداقی، ۲۴۴- آذر اختری، ۲۴۵- بهنام زندی(نقاش و مجسمه ساز)، ۲۴۶- نیلوفر ریاحی، ۲۴۷- سهراب خوشبویی، ۲۴۸- نظام اسکندری، ۲۴۹- جمیله داوودی، ۲۵۰- یاسمین میظر، ۲۵۱- عباس سماکار، ۲۵۲- نظام جلالی، ۲۵۳- پتی محمد بلوچ، ۲۵۴- حمید تمدن، ۲۵۵- قاسم ذولفقاریان، ۲۵۶- فرهاد منش، ۲۵۷- قاسم سلیمان پور، ۲۵۸- منوچهر رادین، ۲۵۹- مژده نوزاد، ۲۶۰- حسین افصحی (نویسنده و کارگردان)، ۲۶۱- آناهیتا رحمانی، ۲۶۲- حسین بلوجانی، ۲۶۳- امیر اصغری نیا، ۲۶۴- محمد انوشه، ۲۶۵- مهری معظمی، ۲۶۶- افسانه هژبری، ۲۶۷- فرهنگ تاولی، ۲۶۸- حمید آذر، ۲۶۹- مسعود سرابچیان، ۲۷۰- بیژن حیدریان، ۲۷۱- رویا آبازی، ۲۷۲- رضا فانی یزدی، ۲۷۳- دکتر محدوی، ۲۷۴- فرزاد سلطانزاده نادری، ۲۷۵- میترا زاهدی، ۲۷۶- حمید آذر، ۲۷۷- جعفر امیری، ۲۷۸- سیما حسن لوئی، ۲۷۹- حسین نقی پور، ۲۸۰- حسین عارفی، ۲۸۱- علی یکتا، ۲۸۲- سوسن میرزایی، ۲۸۳- نقی ریاحی لنگرودی، ۲۸۴- کلثومه معتقدی، ۲۸۵- زویا زرافشان، ۲۸۶- شازی دابوئی، ۲۸۷- سیرانوش سهرابیان، ۲۸۸- داریوش راد (عضو سازمان عفو بین الملل – هلند)، ۲۸۹- آ. جلاوند، ۲۹۰- زمان مسعودی، ۲۹۱- نازنین جواهری شلمانی، ۲۹۲- شادی امین، ۲۹۳- مهناز خزایی، ۲۹۴- پروین کوه گیلانی، ۲۹۵- مجتبی ناظری، ( از نروژ: ۲۹۶- Nina Braathen، ۲۹۷- Hege Bakke، ۲۹۸- Henriette Blakstad، ۲۹۹- Åsne Hagen، ۳۰۰، Torlaug Nordtun Mclain، ۳۰۱، Monica Sæther، ۳۰۲- Margit Ystanes، ۳۰۳- Raymi Goyes، ۳۰۴، Inge Vadla، ۳۰۵، Helen Rødsand، ۳۰۶- Ole Jonny Olsen، ۳۰۷- مریم عظیمی،) ۳۰۸- زری عرفانی، ۳۰۹- حسین حمزه ایان، ۳۱۰- محمود نمینی ، ۳۱۱- شکوه .س ۳۱۲- ناهید حکی، ۳۱۳- رضا طالبی، ۳۱۴- ایرج جنتی عطایی، ۳۱۵- ، شهره کیا، ۳۱۶- شیرین مهربد، ۳۱۷- حسین فلاح، ۳۱۸- افسانه موسوی، ۳۱۹- فریدون آشنا، ۳۱۹- مرتضی پاکی، ۳۲۰- پروانه عارف، ۳۲۱- آرام اصلانی، ۳۲۲- آزادی اصلانی، ۳۲۳- محمود نعیمی، ۳۲۴- اکرم موسوی، ۳۲۵- علی ستاری، ۳۲۶- پروانه بوکا، ۳۲۷- برزو فولادوند، ۳۲۸- سرور صاحبی، ۳۲۹- فرحناز فر، ۳۳۰- سهیلا بهادری، ۳۳۱- پروانه قاسمی، ۳۳۲- جابر کلیبی، ۳۳۳- رسول شوکتی، ۳۳۴- ابراهیم دین خواه، ۳۳۵- مینا انصاری، ۳۳۶- شهاب شکوهی، ۳۳۷- شهناز بیات، ۳۳۸- سعید شجاع، ۳۳۹- عباس مهدی، ۳۴۰- ویدا سلیمانی، ۳۴۱- جعفر امیری، ۳۴۲- بهمن ساکی، ۳۴۳-  حسن عظیم، ۳۴۴-  


 

تشکلها و نهادها:

۱- کمیته دانشجویان بلژیک  http://committe2007.blogfa.com

۲- ATIK: Europaische Konföderation der Arbeiter aus der Türkei in Europa

۳- کمیته اقدام پیرامون بحران ایران منتخب سیزدهمین کنگره اتحادیه سراسری ایرانیان مقیم سوئد

۴- کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران- برلین

۵- گفتگوهای زندان   http://dialogt.org                                     

۶- فرهنگسرای اندیشه، گوتنبرگ سوئد

۷- کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ سوئد

۸- انجمن همراه

۹- رادیو سرخ گوتنبرگ سوئد

۱۰- وبلاگ دفاع ازمبارزات کارگران ایران

۱۱- rooz.blogspot.com

۱۲- کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر

۱۳- کانون همبستگی و دفاع از مبارزات مردم ایران – هانوفر

۱۴- عباس عاقلی زاده از طرف: شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران – هانوفر

۱۵- شورای هماهنگی ایرانیان – هامبورگ

۱۶- کانون رهاورد – آخن آلمان

۱۷- Fédération EUROPERSE

۱۸- تعدادی از زندانیان سیاسی سابق (از ایران)

۱۹- جمعی از خانواده های جانباختگان سیاسی (از ایران)

۲۰- اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران – واحد انگلستان

۲۱- سایت اتحاد کارگری http://www.etehad.se

۲۲- جامعه دفاع از حقوق بشر و دمکراسی در ایران – سوئد

۲۳- سایت کمونیست انقلابی http://www.k-en.com

۲۴- سایت آشیانه ساقی http://neweshtar-ha.blogspot.com

۲۵- کانون پناهندگان سیاسی ایرانی- برلن

۲۶- کانون همبستگی با کارگران ایران- کلن

۲۷- نشریه و سایت آزادگی

۲۸- شبکه مدافعین حقوق بشر در ایران

۲۹- کانون مدافعین حقوق بشر در ایران- هانوفر

۳۰- کانون دانشجویان ایرانی در هلند

۳۱- سایت گزارشگران

۳۲- سایت زنان و زندان http://adijafari.blogfa.com

۳۳- خانواده زندانیان قدیم (از ایران)

۳۴- دانشجویان دانشگاه آزاد ایران (از ایران)

۳۵- مجله آرش

۳۶- سایت ونکووری ها http://www.vancouveriha.com

۳۷- کمیته همبستگی با کارگران ایران- استرالیا صصص  http://www.unionkar.com

۳۸- کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

۳۹- تلاش- کانون حمایت از مبارزات مردم ایران- کلن

۴۰- Middle East Group- International Forum – Denmark

۴۱- کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران- دانمارک

۴۲- کانون دفاع از مبارزات دمکراتیک مردم ایران – نیویورک و حومه

۴۳- کمیته همبستگی با مبارزات دمکراتیک مردم ایران – اشتوتگارت

۴۴- کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران- ماینز

۴۵- شورای دمکراتیک مترقی ایرانیان- ماینز

۴۶- کانون معلمان ایران (از ایران)

۴۷- جمعی از دانشجویان شهرهای تهران، تبریز، اراک، شیراز، اصفهان و مشهد(از ایران)

۴۸- نشریه پیام پیشرو(از ایران)

۴۹- نشریه کودکان کارتون خواب (از ایران)

۵۰- انجمن ایرانیان مالمو

۵۱- سایت ارتباط آزاد مردم ایران http://ertebat.iran.jp

۵۲- شورای هماهنگی ایرانیان هامبورگ

۵۳- کمیته زنان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران http://komite-zanan.blogfa.com/

۵۴- شورای همبستگی کارگری فرانکفورت

۵۵- اتحادیه برای دمکراسی در ایران- ایتالیا updi@libero.it

۵۶-  Verein für politischen Flüchtlinge

۵۷- (کمیته بین المللی دفاع از زندانیان سیاسی) Komitee 18 März

۵۸- گروه موسیقی "کافران بی نام":

http://www.myspace.com/anonymoussinners

http://www.youtube.com/setare01


 

۵۹- Iranian Left Aliance Washington DC Metropolitan Area  (اتحادیه چپ ایرانیان واشنگتن)

۶۰- کمیته میز کتاب آمستردام

عزیزانی که از شهرها و کشورهای دیگر می آیند:

Brandenburger Tor, 10117

BERLIN
:  

[Haltestelle, Station] Unter den Linden with S1, S2, S25