ایرانتو: دکتر فریدون حمدالله پور، به عنوان ششمین رییس دانشگاه واترلوی کانادا در استان انتاریو انتخاب شد.

به گزارش CNW این انتصاب، هفته گذشته، از سوی هیأت امنای دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت و خبر آن رسما توسط آقای رابرت هاردینگ، رییس هیأت امناء اعلام شد.

آقای حمدالله پور دارای ۳۴ سابقه درخشان در امور تدریس، پژوهش و مدیریت دانشگاهی است و از سال گذشته، به دنبال انتصاب «دیوید جانسون»، رییس قبلی دانشگاه، از سوی ملکه انگلیس، به عنوان فرماندار کل کانادا، سرپرستی دانشگاه را برعهده گرفته بود.

دیوید جانسون با تقدیر فراوان از فعالیت های آقای حمدالله پور گفت: «من کاملا به آینده دانشگاه، تحت مدیریت شایسته فریدون خوشبین هستم و مطمئنم او یک رییس ایده آل خواهد بود.»

دکتر فریدون حمدالله پور، از پدر ایرانی و مادر ترک متولد شده و تحصیلات خود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی مکانیک، در دانشگاه استانبول و دکترای مهندسی شیمی در دانشگاه نوا اسکوشیای کانادا به پایان برده است. وی از پژوهشگران فعال عرصه مهندسی در کانادا محسوب می شود و ۱۶۰ مقاله در زمینه های علمی و فنی منتشر کرده است.

رییس جدید دانشگاه واترلو  تاکنون راهنمایی بیش از ۵۰ دانشجوی مقاطع عالی را برعهده داشته است و علاوه بر فعالیت های آکادمیک، با بسیاری از ارگان های ملی و بین المللی نیز همکاری داشته است.

اضافه می شود، دانشگاه واترلو ، به عنوان برترین موسسه آموزش عالی کانادا در حوزه فنی و مهندسی، در استان انتاریو و در میان سه شهری که “مثلث تکنولوژی کانادا” نامیده می شود قرار گرفته و ۳۰،۰۰۰ دانشجوی تمام و پاره وقت در آن مشغول به تحصیل هستند.

واترلو به عنوان بزرگترین دانشگاه دارنده برنامه آموزشی جامع و فراگیر در جهان مشهور است و با بهره گیری از همه امکانات علمی، تحقیقاتی و عملی موجود در کشور، رهبری ملی انتقال ایده ها و تکنولوژی به کانادا و جهان را برعهده گرفته است.

بسیاری از دانشجویان فنی ایرانی مقیم کانادا نیز در این دانشگاه تحصیل می کنند.