یک جوان بیست و چهار ساله پس از کشته شدن جوانان دیگری که در درگیری‌های پس از انتخابات دستگیر شده بودند، در زندان اوین کشته شد

 

شهروند ۱۲۴۰ ـ پنجشنبه ۳۰ جولای ۲۰۰۹


 

 یک جوان بیست و چهار ساله پس از کشته شدن جوانان دیگری که در درگیری‌های پس از انتخابات دستگیر شده بودند، در زندان اوین کشته شد.

نامه‌ی پدر امیر که به خبرگزاری ارسال شده در زیر می خوانید:


با سلام

حال که این نامه را ارسال می‌کنم از اوین زنگ زدند و گفتند بیا جنازه‌ی پسر و جگر گوشه‌‌ات را از پزشکی قانونی تحویل بگیر. لازم است بگویم پسرم در تاریخ ۱۸ تیر ماه در محدوده‌ی امیرآباد توسط لباس شخصی‌ها مصدوم و در بیمارستان بستری بود، اما پس از بهبودی به زندان اوین برده شد و حالا جنازه‌ی پسر ۲۴ ساله‌ام را تحویلم می‌دهند.

پسرم به نام امیر جوادی لنگرودی پسری بود به دور از جریانات سیاسی و فقط عاشق وطن بود همین و بس پسری مودب و سر به زیر که به تاز‌گی مادرش را از دست داده بود و عزادار مادرش بود. حال من تنها باید برای‌اش عزا بگیرم و مادری نیست تا برایش گریه کند.» مهندس علی جوادی لنگرودی


 

همچنین به گزارش موج سبز آزادی، سعید عباسی، ۲۷ ساله، از کسبه‌ی محله‌ی سلسبیل بوده که بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسیده است.

بر اساس گزارش رسیده سعید عباسی، ۲۷ ساله و مجرد، مغازه‌دار در محله‌ی سلسبیل (خیابان رودکی) تهران و خود ساکن محله‌ی پونک بوده که در روز ۳۰ خرداد با اصابت گلوله از ناحیه‌ی سر، در مقابل دیده‌ی پدرش و سایر مغازه‌داران نزدیک مسجد لولاگر به شهادت رسیده است.


 

این گزارش حاکی است پیکر او را تنها در ازای دریافت پول و تعهد مبنی بر اینکه هیچ شکایتی از کسی ندارند، تحویل داده‌اند.

در این گزارش همچنین تصریح شده که وقتی برخی مأموران به عنوان دلجویی به منزل خانواده‌ی این شهید مراجعه می‌کنند، مرگ فرزند آنها را به «اغتشاشگران» نسبت می‌دهند و سپس از این خانواده‌ی داغدیده می‌‌خواهند که نام شهید را به عنوان بسیجی ثبت کند تا از مزایای خانواده‌ی شهید بودن استفاده کنند؛ که این درخواست با واکنش شدید والدین این شهید روبه‌رو می‌شود و آنها مأموران را از خانه بیرون می‌کنند.