آرش عزیزی ـ تا زمانی که شهروند این هفته به دست ‌تان رسیده باشد، یکی از پر سر و صداترین اجراهای کمدی چند وقت اخیر را چارلی شین، بازیگر جنجالی آمریکایی، روز پنجشنبه به تالار مسیِ تورنتو می‌ آورد، اما حیف که این ستون مخصوص آخرهفته ‌ها است و جایی برای معرفی آقای شین نمی ‌ماند.

 این هفته بالاخره هوا اینقدر خوب شده که یواش یواش جرات کنیم چکمه و پالتو و شال گردن را کنار بگذاریم و راحت ‌تر بیرون بیاییم و برای خوش ‌گذرانی هم اسیر جاهای سربسته نباشیم. با نزدیکی مناسبت روز زمین انواع و اقسام نمایشگاه‌ های سبز و محیط زیستی هم از راه می ‌رسد. این آخر هفته بزرگترین نمایشگاه از این نوع یعنی نمایشگاه زندگی سبز (The Green Living Show) از جمعه تا یکشنبه، ۱۵ تا ۱۷ اپریل، در دایرکت انرژی سنتر (Direct Energy Centre) برگزار می ‌شود. از ماشین ‌های دوسوخته ‌ی آنچنانی تا شوی لباس ‌هایی که قرار است با محیط زیست سر سازگاری داشته باشند و اجراهای موسیقی و خلاصه هر چیزی که بشود به نوعی به «سبز» وصلش کرد در این نمایشگاه پیدا می ‌شود. برنامه‌ ی کامل آن‌را در greenlivingonline.com پیدا کنید.

 در ضمن جشنواره ‌ی گیاه‌‌ خواران (Veggielicious) هم هفته‌ ی پیش شروع شد و این هفته ادامه دارد (تا ۲۴ اپریل). این «جشنواره» که به ابتکار انجمن گیاه ‌خواران تورنتو برگزار می ‌شود، البته چیزی نیست به جز حرکت مشترک بعضی رستوران ‌ها (در ادامه‌ ی حرکات مشابه تابستانه و زمستانه) که بهترین غذاهای گیاهی خود را به صورت ویژه و با قیمت ویژه ارائه می‌ کنند. فهرست کامل رستوران‌ های شرکت‌کننده را می‌ توانید در veggielicious.ca پیدا کنید. از بین آن‌ها، ما تعریف مجموعه رستوران‌های فِرِش را (Freshrestaurants.ca) که در چند جای داون ‌تاون پیدا می‌شود خیلی شنیده ایم.

 نمایشگاه هنری تورنتو (Toronto Art Expo) هم این آخر هفته در مرکز نمایشگاه‌ های مترو تورنتو (Metro Toronto Convention Centre) برگزار می ‌شود و بیش از ۲۰۰ نفر از بهترین هنرمندان و گالری ‌های کانادایی و بین‌ المللی را گرد هم می ‌آورد. امسال بعضی از بهترین هنرهای زیبای معاصر از جمله از هنرمند شهیر ژاپنی، ماتسوتانی تاکه ‌سادا، در نمایشگاه هست که دیدن آن‌را واجب‌تر از همیشه می‌کند. اطلاعات بیشتر در torontoartexpo.com پیدا می‌ شود.

 و بالاخره این هفته نمایش کمدی دختران تقویمی (Calendar Girls) از شرکت شهیر مِرویش که اجرایش در انگلیس خیلی محبوب بود در تئاتر رویال الکساندرا (Royal Alexandra Theatre) برای اولین بار در کانادا روی صحنه می ‌رود و فقط تا ۱۱ می مهمان ما است. این نمایش که بر اساس داستانی واقعی نوشته شده داستان گروهی از زنان در یورکشایرِ انگلیس است که تصمیم می‌ گیرند تقویمی با عکس ‌های برهنه‌ ی خود بسازند برای تحقیق راجع به سرطان خون پول جمع‌ کنند. بلیت را می‌ توانید از دکه‌ ی میدان یانگ و دانداس،‌ دم در تئاتر یا سایت خود مِرویش (mirvish.com) پیدا کنید.