سالار امیدی جوان ۱۹ ساله ایرانی تبار در تیم کاراته کانادا، در مسابقات جهانی کاراته، مقام دوم را ازآن خود کرد.

شهروند  ۱۲۴۲ ـ پنجشنبه ۱۳ آگوست ۲۰۰۹ سالار امیدی نفر اول از چپ


 

سالار امیدی جوان ۱۹ ساله ایرانی تبار در تیم کاراته کانادا، در مسابقات جهانی کاراته، مقام دوم را ازآن خود کرد.

امسال مسابقات جهانی کاراته ۲۵ جولای در کوالالامپور مالزی برگزار شد. سالار از سوی تیم ملی کانادا همراه با ۲۱ تن دیگر به این مسابقات اعزام شد. او از ۱۳ سالگی جزو تیم ملی کاناداست و امسال تنها ورزشکار این تیم بود که توانست در رشته ی کاتا جایگاه دومی جهان را به خود اختصاص دهد. گرچه در مسابقه ی نهایی با ورزشکار ژاپنی امتیازات آنها برابر اعلام شد ولی در نهایت داوران ورزشکار ژاپنی را برنده اعلام کردند. سالار همچنین در رشته ی کمیته مقام سوم را کسب کرد.


 

این دومین باری ست که سالار مقام جهانی کسب می کند. در مسابقات جهانی سال ۲۰۰۵ در لس آنجلس، او در رشته کاتا دوم و در رشته ی کمیته نفر سوم جهان شد.


 

سالار امیدی از سه سالگی در کانادا زندگی میکند و از ۵ سالگی کاراته را آغاز کرد. او نه تنها در ورزش که در درس هم بسیار موفق است و باعث افتخار خانواده و جامعه ی ایرانی و همچنین کاناداست. سالار سال دوم رشته Neuroscience  را در دانشگاه تورنتو به زودی آغاز می کند در حالی که سال اول را با معدل ۱۰۰ به پایان رساند و دانشجوی برگزیده ی این دانشگاه شد. او می خواهد جراح مغز شود.

سالار هنرمند هم هست و چندین ساز می زند از جمله سه تار، دف، ضرب و گیتار. در ضمن باید بگوییم که سالار به خوبی فارسی صحبت می کند و از همه نظر جوانی موفق است.


سالار امیدی نفر اول از چپ

سالار سه حضور را در موفقیت هایش دخیل می داند. او می گوید، اول خدا که همه جا سایه اش بر سرم است و دیگری مادرم که نه تنها مادر که بهترین دوست و مشوقم در تمام زندگی بوده و دیگر مربیان ورزشی ام. او بویژه از kei Tsumura Shihan  رئیس کاراته Shito Ryu itosu Kai  و مربیانش  Daniel Tsumuraو Hiroshi Maeda نام می برد که کمک هایشان موجب موفقیت او شده است.


 

 

شهروند موفقیت های این جوان ورزشکار و هوشمند و هنرمند را به او و خانواده و جامعه ایرانی تبریک می گوید و برایش تندرستی و موفقیت های بیشتر آرزو دارد.