فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین از صبح شنبه صدها نفر از خانواده ها در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی بر پا کردند. 


شهروند ۱۲۴۳  پنجشنبه ۲۰ آگوست  ۲۰۰۹


 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران: بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین از صبح شنبه صدها نفر از خانواده ها در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی بر پا کردند. تعدادی از خانواده ها  همزمان با اعلام اعتصاب غذای عزیزانشان در زندان اوین آنها هم اقدام به اعتصاب غذا نمودند.

روز دوشنبه ۲۶ مرداد ماه  بیش از ۲۰۰ نفر از خانواده ها از ساعت ۸  صبح به امید ملاقات با عزیزانشان به سالن ملاقات زندان اوین مراجعه کردند. حدود ساعت ۹صبح کارکنان سالن ملاقات برای گرفتن برگه های ملاقات به سالن آمدند به تعداد محدودی ملاقات داده شده و به تعداد زیادی گفته شد که ملاقات ندارید. خانواده ها با شنیدن این جمله با توجه به فشاری که در این مدت متحمل شده بودند اشک می ریختند و از ته دل خامنه ای و احمدی نژاد را لعن و نفرین می کردند و در حالی که اشک می ریختند از خدا می خواستند که این حکومت هر چه زودتر سرنگون بشود که عزیزان آنها را بیگناه به زندان انداخته اند. وقتی خانواده ها علت عدم ملاقات را می پرسیدند کارکنان زندان تنها یک جواب به آنها می دادند ما چه می دانیم حتما پرونده تکمیل نشده و قاضی اجازه ملاقات نداده که فریاد اعتراض خانواده ها بلند می شد که یعنی چه پرونده تکمیل نشده هنوز بعد از  دو ماه بازداشت، عدم ملاقات، عدم تماس و آزار و اذیت ما و عزیزانمان  باز می گویید پرونده تکمیل نشده. همه می دانند که بچه های ما بی گناه هستند.

امروز تعداد بیشتری از خانواده ها به اعتصاب غذا پیوستند  و تخمین زده می شود بیش از ۴۰ نفر از خانواده ها در اعتصاب غذا بسر می برند و بر این عقیده بودند که تا عزیزانشان آزاد نشوند همراه عزیزان خود به اعتصاب غذا ادامه می دهند و روزها به دادگاه انقلاب و بعد از ظهر به مقابل زندان اوین می آیند.

اسامی تعدادی از خانواده ها که در اعتصاب غذا بسر می برند:

ـ حسین طباطبایی ۵۸ ساله و فاطمه قبادی ۵۱ ساله پدر و مادر سعید طباطبایی و سمانه ۲۳ ساله و سمیرا ۲۱ ساله خواهران سعید.

ـ ابراهیم کسروی ۶۴ ساله و صدیقه شیبانی ۶۱ ساله پدر و مادر محسن کسروی .

ـ محمود عباسی ۵۵ ساله و زهرا برزگر ۴۸ ساله و حسن عباسی ۲۴ ساله پدر و مادر و برادر حسین عباسی

ـ صدیقه صحرانورد ۴۹ ساله مادر علی نوری

ـ الهه نصیری ۲۷ ساله همسرکامران بختیاری با وجود داشتن فرزند ۲ ساله و طیبه پورکاشی ۵۶ ساله مادر کامران بختیاری

ـ طوبی بهمنی ۴۸ ساله و حمید بهمنی ۵۵ ساله مادر و پدر اشکان بهمنی

ـ علیرضا طالقانی ۵۷ ساله و سیمین طالقانی ۵۰ ساله پدر و مادر مصطفی طالقانی و خواهر وی ۲۰ ساله

ـ حسین جوادی ۶۱ ساله پدر علی جوادی با وجود بیماری فشار خون و دیابت دست به اعتصاب غذا زده است.

ـ طاهره ربیعی ۴۴ ساله و رحمت الله ابراهیمی ۵۳ ساله مادر و پدر امیر ابراهیمی

ـ منصوره مولایی ۶۱ ساله مادر محسن مولایی

ـ احترام کریم نژاد ۴۸ ساله و آنی اشراقی ۱۵ ساله مادر و خواهر سعید اشراقی

ـ پروین اسلامی ۵۸ ساله مادر حسام الدین آشتیانی