هیئت مدارس منطقه تورنتو که کنترل تمام مدارس انگلیسی‌زبان شهر را به عهده دارد در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی خود که یکی از آخرین جلسات پیش از  …


شهروند ۱۲۴۵  پنجشنبه ۳ سپتامبر  ۲۰۰۹


 


 

هیئت مدارس منطقه تورنتو که کنترل تمام مدارس انگلیسی‌زبان شهر را به عهده دارد در جلسه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی خود که یکی از آخرین جلسات پیش از آغاز سال تحصیلی جدید است تصمیمات مهمی را با رای اعضا تصویب کرد.

مهمترین مساله ارائه پیشنهاد قرارداد جدید چهار ساله به فدراسیون معلمان متوسطه‌ی  انتاریو بود. طبق این قرارداد حقوق معلمان طی ۴ سال ۱۲.۵۵ درصد افزایش می‌یابد. این قرارداد باید در روزهای ۹ و ۱۰ سپتامبر به تصویب اتحادیه معلمان برسد.

مسئله بسیار مهم دیگر مسئله استخرهای مدارس بود که سال گذشته باعث مطرح شدن جنجال‌های بسیاری شد. اعضای هیئت قانونگذار هفته‌‌ی گذشته بالاخره قراردادی دو ساله به ارزش ۱۵.۷ میلیون دلار بین دولتِ انتاریو (وزارت ارتقاء بهداشت)، شرکت زمین‌های تورنتو و اداره مدارس تورنتو را تصویب کردند که به تعمیر و بهبود استخرها می‌پردازد و از باز نگه داشته شدن آن‌ها کسب اطمینان می‌کند. البته طبق تصمیمات قبلی در ماه جون تعدادی از استخرها به هرحال تعطیل خواهند شد و این قرارداد در واقع برای کاهش هزینه تعمیرات آن استخرهایی است که باز می‌مانند.

هیئت قانونگذار در ضمن تصمیم گرفت از رئیس اداره بخواهد تا ۳۰ اگوست ۲۰۰۹ پاسخی به وزیر محیط زیست در مورد گزارش طرح گسترش قطار "گو" در منطقه‌ی جرج تاون و قطار جدید بین ایستگاه یونیون و فرودگاه پیرسون بدهد. تصمیمات هیئت که در این نامه به اطلاع وزیر می‌رسد از این قرار است:‌ تایید اثرات سوءسلامتی این پروژه و پیشنهاد این‌که قطارهای جدید تنها برقی باشند.