آرش عزیزی ـ اگر در نواحی شمال منطقه یورک زندگی می ‌کنید و عاشق طبیعت هم هستید، هنگام طبیعت ‌گردی حواس ‌تان را خوب جمع کنید.

هفته ‌ی گذشته توله خرس سیاهی در نواحی یکی از جنگل ‌های جنوب غرب آرورا دیده شده. این توله خرس اولین بار دو هفته پیش در کیس وودلات، منطقه‌ ی پردرختی در نزدیکی‌ تپه ‌های بترست و هندرسون درایو دیده شده بود و از آن به بعد چندباری دیده شده، اما هنوز برخوردی با مردم نداشته است.

پلیس منطقه‌ ی یورک ضمن اعلام این خبر از مدارس منطقه خواسته بود به والدین هشدار دهند.

در ژوئن سال گذشته و در ضمن در سال ۲۰۰۹ هم به ترتیب توله خرس و خرس سیاه بزرگی نزدیک یکی از درخت ‌های مرکز شهر آرورا دیده شده بود. آن خرس‌ ها را گرفتند و در مناطق وحشی شمالِ شهرِ بری آزاد کردند.

به گفته‌ ی وزارت منابع طبیعی توله خرسِ آرورا هشتمین خرسی است که بهارِ امسال در جوامع مسکونی تورنتوی بزرگ دیده شده گرچه این به معنی وجود هشت خرس نیست، چرا که یک خرس شاید بیش از یک بار دیده شده باشد.

چگونه از خاله خرسه دوری کنیم؟

جان آلموند، ناظر منطقه در گفتگو با تورنتو استار گفت:”هر سال مواردی دیده می ‌شود. خرس‌ ها راحت به منابع غذای انسانی جلب می ‌شوند چرا که این موقع سال غذاهای طبعیی با کیفیت بالا زیاد نیست و در نتیجه علف و گل و حشره می‌ خورند.” او اضافه کرد اگر مردم در زباله‌ ها را ببندند خبری از خرس نخواهد شد چرا که این خرس ‌ها دنبال زباله‌ های غذایی، میوه‌ های از درخت افتاده و سایر زباله ها می‌ آیند.

رالیف تانینگر، مدیر پروژه ‌های احیا در اداره ‌ی حفاظت تورنتو و منطقه، گفته مردم در مناطق مسکونی نباید به حیوانات غذا دهند و مگر نه شاهد بازگشت مکرر آن‌ها خواهند بود. او افزود:”بسیاری حیوانات وحشی از نامرتب بودن آدم‌ها یا عدم وجود سنت‌ های عاقلانه ‌ی نگهداری از املاک بهره می‌برند. این بدون شک گستره‌ ی وسیعی از حیات وحش را جذب می ‌کند.”