از زمانی که راب فورد شهردار شده، با این بهانه که چهره ی شهر را خراب می کنند، قول داده که نقاشی های دیواری را پاک کند. آنها می گویند که اسم این هنر نیست، بلکه تخریب اموال عمومی ست. جوئل ریچاردسون که نقاشی اش بر دیواری در خیابان دوپون مشهور است، از اینکه روی نقاشی ای که او کشیده و به خاطرش پول دریافت کرده، رنگ کرده اند، شوکه شده. او می گوید، سال ۲۰۰۸، عضو شورای شهر وقت منطقه دونپورت، آدام جیمبورونی، سفارش این کار را به او داده و دو هزار دلار هم دستمزد گرفته است. او بیش از ۳۰ ساعت روی این دیوار کار کرده است.

سخنگوی شهردای می گوید، چون نقاشی ریچاردسون مجوز نداشته  و سیاسی ست و ممکن است منظورش استفن هارپر باشد، بنابراین روی آن را خاکستری رنگ می کنیم.

مدیر بخش خدمات حمل و نقل شهری، الیز پارکر هم می گوید، بعد از شکایت همسایه ها از سیاسی بودن این نقاشی اقدام به پاک کردن آن کرده اند.

اثر جوئل ریچاردسون بر دیوار

آنا بای لائو، عضو شورای شهر، که در انتخابات اکتبر گذشته، آدام جیمبورونی را شکست داد، می گوید، من که هیچ چیز ناجوری در این نقاشی دیواری ندیدم و هر روز هم از مقابلش رد می شوم.

به مالکانی که روی دیوارهای ملکشان گرافیتی کشیده شده، دستور داده اند تا آنها را پاک کنند. فیلیپ کارتر که خود آرشیتکت است می گوید، به من دستور داده اند تا نقاشی عظیمی که روی دیوار دفتر کارم در خیابان کوئین غربی است را پاک کنم و این کار بسیار سختی ست به خاطر محل قرار داشتن نقاشی و شکننده بودن آجرها.

به نقاشی و خوشنویسی و کارهای گرافیکی روی دیوار گرافیتی می گویند. حالا جنگ افرادی که مبادرت به این کار می کنند با شهرداری بالا گرفته و روز سه شنبه این افراد با مقامات شهرداری در هتلی پای میز مذاکره نشستند تا حرف های همدیگر را بشنوند. هنوز نتیجه ای از این مذاکرات اعلام نشده، ولی هر دو سوی مذاکره، نفس بحث و گفت وگو را مثبت می خوانند.