پرنده ای را دیده اید که در قفس می پرد؟ فکر کنید او را چند روزی از قفس رها کنید تا پروازی کرده و لذت پرواز را فراموش نکند. بعد او را مجددا در قفس کرده و نگاهش کنید. او با رویای لحظات خوش پروازش دوباره روزهای دربند را تحمل می کند.

بیایید به خود نگاه کنیم. من و شما با آن پرنده تفاوت چندانی نداریم. در زنجیرهای زیادی گرفتاریم. خیلی وقتها دلمان می خواهد زنجیر را پاره کنیم. زنجیر به موقع بیدار شدن، زنجیر به موقع خوابیدن، زنجیر به موقع سرکار بودن، زنجیر کار و اداره، مدرسه ی فرزندان، خریدهای خانه، کارهای بانکی و …. و….. و….. همینطور زنجیرهای فراوان که مجبوریم همیشه به دست و پای خود داشته باشیم و نتوانیم آنطور که دوست داریم، با خیال راحت حرکتی کنیم.

سفر برای همه ما نوعی رهایی و باز شدن زنجیرهایی است که مدام در میان دست و پاهایمان سفت و سفت تر شده و به مرور به آن عادت کرده ایم. آنقدر که گاه لذت پریدن را نیز فراموش می کنیم.

مقاله امروز متعلق است به کسانی چون من که مدت هاست با این زنجیر در حرکت هستند. اگر روزی خواستید به هر سمتی روح و جسم خسته تان را نفسی نو دهید و یا میزبان عزیزی به عنوان مهمان هستید، فراموش نکنید که بدون برنامه ریزی و بیمه مسافرتی خود را در معرض ریسک دیگری قرار ندهید.

***

توریسم یکی از صنایع دنیاست که همواره از بدو ورود خود به چرخه اقتصاد، از رشد فزاینده و چشمگیری برخوردار بوده و به عنوان بزرگترین منبع درآمد ارزی و اشتغالزایی در کنار صنایعی مانند نفت و پتروشیمی خود را مطرح کرده است. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری (WTO) رکورد گردشگران جهان با رشد ۱۰درصدی به ۷۶۰ میلیون نفر رسیده است.  براساس آخرین آمار سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، ۲۴۷ میلیون جهانگرد بین ژانویه تا اپریل امسال به ثبت رسیده است.

به گزارش اداره آمار کانادا، نزدیک به ۶۰ درصد ساکنان جدید کانادا از آسیا و خاورمیانه به این کشور مهاجرت کرده اند. از سوی دیگر آمار جدید نشان می دهد کانادا در حال تجربه دوره جدیدی از رشد بالای جمعیت به خاطر افزایش مهاجرت به این کشور است. با آغاز دوره گرما در تورنتو که زمان آن هم طولانی نیست، عزیزان زیادی برای تازه کردن دیدارها به این شهر سفر می کنند. شاید شما خواننده گرامی نیز به زودی میزبان نزدیکانتان خواهید بود. همانگونه که در این مواقع به فکر راحتی مکان آنها هستید، به حفظ سلامتی آنان نیز در این سفر بیاندیشید. در این زمان به سن مهمانتان توجه نکنید چرا که حادثه و بیماری های ناگهانی، سن شخص را ارزیابی نمی کند.

همانطور که می دانید در این کشور هزینه های درمان بسیار بالاست و البته گاه افرادی که در اینجا زندگی می کنند به دلیل داشتن کارت اهیپ (در استان انتاریو) به آن توجه کافی ندارند. آنچه ذکر آن در اینجا لازم است اینکه با دعوت نامه تان، بیمه را  همراه کنید، این عمل به سفارت کانادا در ایران می گوید که شما از هر نظر برای میزبانی آمادگی دارید و از سوی دیگر اگر مهمان شما به هر علتی نتوانست ویزای سفر را دریافت نماید شما می توانید بیمه دریافت شده را به شرکت بیمه باز پس دهید. روزهای خوش دیدارتان را با بی احتیاطی و بی دقتی، به زمانی برای افسوس تبدیل نکنید.

 

* محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو انجمن رسمی مشاورین متخصص بیمه و امور مالی کانادا است.

www.insufin.ca

www.youtube.com/ sherkatbimeh