همزمان با دست و پنجه نرم کردن طرفداران رهبر با طرفداران آقای احمدی نژاد، یکصد نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را امضاء کردند که براساس آن آقای احمدی نژاد باید در مورد تخلفات دولت در مورد عدم اجرای قوانین مصوبه مجلس توضیح بدهد.

 این سین جیم کردن رئیس جمهور، یا رودررو شدن مجلس و رئیس جمهور، در حقیقت علنی تر شدن قدرت نمائی  رهبر و رئیس جمهور است.

این را می دانم که مردم ایران بعد از انتخابات دو سال پیش، برای انتخابات دیگر تره هم خرد نمی کنند، ولی همه که اینطور نیستند.

دوران پیش از انتخابات

خود من به عنوان مثال، عاشق انتخاباتم! شب و روز چشم می مالم و از هرکس که سر راهم سبز می شود می پرسم میدانی انتخابات بعدی چه سالی یا چه ماهیه؟

و هنگامی که انتخابات نزدیک می شود، مثل گیاهی که بعد از مدتها چشمش! به آفتاب افتاده باشد، جان می گیرم.

در حقیقت انتخابات خودش داخل آدم نیست، وعده ها، شعارها، و آزادی های قبل از آن است که به قول شعرا شورآفرین است.

وقتی به این وعده ها و آزادی های زودگذر چلوکباب کوبیده و ساندیس را هم اضافه کنی، می شود نورعلی نور!

هفته پیش که در سایت های خبری خواندم روزنامه اعتماد دوباره اجازه انتشار گرفت، توی دلم بشکن زدم و گفتم آخ جان شروع شد. چون شصتم خبردار شد که این اجازه الکی صادر نشده، بلکه به خاطر نزدیکی انتخابات مجلس است.

و این تمام قضیه نیست. مطمئنم که آزادی های دیگری هم در راه است و به زودی وعده های طلائی دیگری نیز خواهیم شنید.

بعید نیست بدحجاب ها و کم حجاب ها و شل حجاب ها  و کج حجاب ها نیز تا حدی ندیده گرفته شوند تا آزادانه تر و با خیالی آسوده تر بتوانند در انتخابات مجلس شرکت کنند.

مگر یادمان رفته است انتخابات چند سال پیش را و تبلیغاتی که برای انتخاب آقای احمدی نژاد می شد؟ خود من هنوزکه هنوز است شب ها خوابش را می بینم!

دختران زیبا با روسری های شل و ول رنگی، نیمی از بدن شان را از شیشه های اتوموبیل ها بیرون آورده بودند و با لبخندهای عابد فریب شان دل از هر رای دهنده مذکری می بردند.

آن سال آنقدر آزادی به مردم داده بودند که من پانزده بار به حوزه نزدیک منزلمان رفتم و رای دادم! 

وقتی برای شانزدهمین بار مراجعه کردم تا رای خود را به صندوق بیاندازم، حاج آقائی که آنجا نشسته بود گفت بابا در دیزی بازه، حیای گربه کجا رفته؟ انگشتت زخم میشه بسکه کردی توی این شیشه جوهرو درآوردی ها! . بعد هم با لبخند چشمکی زد و با اشاره  به دختر خانمی که کنار صندوق ایستاده بود و مواظب بود تقلب نشود، گفت اگر به خاطر ایشان میائی برو باهاش حرف بزن شاید بتونی صیغه اش کنی!

تنها عیب انتخابات از نظر من این است که در چنین مواقعی همیشه وزنم زیاد می شود. چلوکباب لامصب آنهم وقتی مفت باشد آدم را مثل کوفته تبریزی چاق و قلنبه می کند!

 

لااقل جن ها را آزاد بگذارید!

 

بحث جن و جن گیری بین سیاستمداران و علمای ایران مدتی است چنان داغ شده است و این سوژه چنان در رسانه های همگانی ایران انعکاس دارد که هیچ ایرانی دیگر نمی تواند به جن فکر نکند.

خود من بارها در خیابان به برخی از کسانی که آرایش های عجیب و غریب داشته اند و لباس های عجق وجق پوشیده بودند، به تصوراینکه با یک جن روبرو شده ام، با وحشت سلام کرده ام و به سرعت گریخته ام!

اخیراً هم برخی از علما در مورد وجود جن نظرهایی داده اند که سایت پیک ایران این نظرها را منعکس کرده است و می توانید بخوانید:

www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=34655

از جمله آیت الله مکارم شیرازی درباره احضار جن و جن گیری فرموده اند اینکارا گرچه ممکن است، ولی شرعاً جایز نیست.

به نظر من هم اینکار واقعاً جایز نیست. ما که آدم ها را به اندازه کافی دستگیر و زندانی می کنیم، باید جن گیری را رها کنیم و اجازه بدهیم لااقل جن های مادرمرده آزاد باشند!

 

۷۶۰ میلیارد تومان ناقابل

 

یک ماه پس از افشای کمک ۷۶۰ میلیارد تومانی دولت به روحانیون و نهادهای مذهبی، یک مقام حوزه علمیه، از بودجه ناچیز حوزه ها انتقاد کرد.

محمدحسین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه گفته است که برای تامین هزینه های ضروری از جمله در عرصه تبلیغ دین، با مشکل مواجه هستیم.

به نوشته سایت پیک ایران به نقل از “دیگربان”، ایشان خودشان را مثال زده و گفته اند متاسفانه من به عنوان یکی از کسانی که وظیفه ام خدمت رسانی به مبلغان دینی است بودجه ناچیزی در اختیار دارم. اگر بودجه یک مربی فوتبال را به ما بدهند، می توانیم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم اعزام کنیم.

آدم واقعاً جگرش آتش می گیرد چون می بیند که دولت می خواهد با ۷۶۰ میلیارد تومان ناقابل! سروته قضیه را هم بیاورد و انتظار دارد یک ملت  گمراه و از خدا بی خبر، با همین صنار سه شاهی به راه راست هدایت شوند!

اصولاً هدف خداوند از اینکه مردم را گمراه خلق می کند، این است که مبلغان دینی کاری داشته باشند و بتوانند از این راه نان بخورند وگرنه هم عقلش می رسید و هم می توانست بشر را بی عیب و نقص و نمازخوان و روزه گیر به دنیا بفرستد!

 

و… نکاتی کوتاه

 

* نامزد ایران برای دبیرکلی فائو از مجموع ۱۸۰ رای تنها ۲رای کسب کرد.

یکی از این آراء را که معلوم است خود طرف داده، حالا پلیس دربه در دنبال نفر دیگری می گردد که همه را ول کرده و به نماینده ایران رای داده!

* حجه الاسلام تقی قرائتی، رئیس موسسه مسجد (برادر محسن قرائتی) درگفتگو با خبرگزاری مهرگفت با مقیاس های بین المللی، به ۲۵۰ هزار مسجد دیگر نیاز داریم.

مشکل اینجاست که وقتی این مساجد را ساختیم و روحانیون لازم را هم آماده کردیم، باید دنبال کسانی بگردیم که اهل مسجد رفتن باشند!

*  فارس به نقل از مدیرعامل بازداشت شده منطقه آزاد ارس و مدیر سابق کاخ موزه نیاوران نوشت: شایعه کشف اسناد از کیف شاه در کاخ نیاوران با طراحی حمید بقایی برای انحراف افکار عمومی از سخنان جنجالی وی درباره ترکیه صورت گرفت.

لابد دفعه دیگر برای منحرف کردن افکار عمومی، خبر می دهند که شاه زنده شده و امشب در تلویزیون اعتراف می کند؟!

 

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.