در گرامیداشت "روز جهانی سالمندان" جشنی با حضور بیش از ۶۰ تن از سالمندان و سایر  میهمانان سازمان در روز اول اکتبر برگزار شد.

شهروند ۱۲۵۲  پنجشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹


 

گزارش سازمان زنان ایرانی انتاریو: در گرامیداشت "روز جهانی سالمندان" جشنی با حضور بیش از ۶۰ تن از سالمندان و سایر  میهمانان سازمان در روز اول اکتبر برگزار شد.

در ابتدای برنامه دکتر ماندانا عطارزاده نایب رییس سازمان از طرف هیئت مدیره به حاضران خوش آمد گفت و ضمن  تجلیل از نقش و جایگاه سالمندان در خانواده و جامعه و معرفی سالمندان به عنوان یکی از گروه های اولویت دار برای سازمان، به معرفی برنامه جدیدی که از این پس به صورت هفتگی در سازمان برای سالمندان  انجام خواهد گردید پرداخت. این برنامه شامل مکالمه زبان انگلیسی در محیطی دوستانه، جنگ هنری و تفریحی و سخنرانیهای بهداشتی و پزشکی در زمینه سلامت سالمندان خواهد بود.

آنگاه از خانم هما روحی سرلتی، بنیانگزار سازمان ، از سالمندان نمونه و پرتلاش،  دعوت شد تا برای حاضران سخنرانی کند.

ایشان سخنان الهام بخش و آموزنده ای را خطاب به حاضران ابراز داشت که رئوس آن به شرح زیر بود:

ـ ایستادگی در برابر نگرانی از سلامتی و ناتوانی ـ راه های حفظ اعتماد به نفس سالمندان ـ مبارزه با تشویش از دست دادن زیبایی در سالمندی و مبارزه با نگرانی از محدودیت بودجه سالمندان.

سپس خانم نرگس زهرایی از مدیران برنامه سالمندان در "سازمان سلامت روان و اعتیاد کانادا" ضمن ارائه اطلاعاتی ارزشمند در زمینه سلامت روحی سالمندان به معرفی خدمات موجود در این زمینه پرداخته اطلاعاتی را در میان حاضران  توزیع نمودند تا آنان در صورت نیاز بتوانند به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

در ادامه آقای جمشید شفیعی ادیب و سخنور و یار و همراه سازمان زنان اشعاری را که به مناسبت روز جهانی سالمندان تهیه کرده بودند خواندند که مورد توجه حاضران قرار گرفت و در پایان کیک مخصوص روز جهانی سالمندان توسط سرکار خانم سرلتی بریده شد و از میهمانان پذیرایی به عمل آمد.

شماری از سالمندان و مهمانان با متعلق دانستن برنامه به خودشان، به صورت خودجوش با قرائت اشعار و یا خواندن آوازهای سنتی به زیبایی و گرمی این جشن افزودند و به این ترتیب میهمانان با گذراندن ساعاتی لذت بخش در کنار یکدیگر ساعت ۷ بعدازظهر محل سازمان را ترک کردند.

سازمان زنان ایرانی انتاریو امیدوار است با اجرای برنامه هفتگی بتواند گامی  در جهت ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان گرانقدر و تسهیل تطبیق آنان با جامعه کانادایی بردارد.