چه گرفتاری شده ایم ما مردم. هم از دست زنده ها باید بکشیم، هم از دست مرده ها. از دست آریوبرزن کم کشیدیم که حالا باید از دست ونوس هم بکشیم!

هنوز جنجال برداشتن مجسمه اسب ها در ساری و مجسمه آریوبرزن در یاسوج تمام نشده، معلوم شد همه بی عفتی ها در مملکت به علت وجود مجسمه ونوس درکلاس هنری دانشگاه است!

سایت الف متعلق به احمد توکلی نماینده مجلس نوشت الگوی نقاشی از یک زن نیمه برهنه در وسط کلاس نقاشی دانشگاه، مروج بی حیائی و فساد در این کلاس هاست.

طفلک دست هم ندارد از خودش دفاع کند

حرفی که در درستی آن هیچکس تردید ندارد و بدیهی است اگر این سمبل فساد برداشته شود، اگر هم فسادی در جامعه وجود داشته باشد! خود بخود برطرف می شود.

بدیهی است صبح که دانشجو چشمش به چنین مجسمه ای می افتد، دیگر هوش و حواسی برایش باقی نمی ماند که به درس و مشقش برسد؟ آنهم مجسمه زن نیمه برهنه ای که دست هم ندارد تا ازخودش دفاع کند و دانشجو هر بلائی که بخواهد می تواند سر او بیاورد!

مجسمه اسب ها در ساری یک جور بدآموزی داشت و یک جور توهین بود، مجسمه آریوبرزن یک جور دیگر و حالا هم که مجسمه ونوس.

اصلا اگر ما مردم مجسمه نخواسته باشیم باید کی را ببینیم؟

 

***

داستان مجسمه ها که از چندی پیش آغاز شده و کم کم اوج گرفته، داستانی است طولانی، اما از همه مهمتر و مسئله سازتر، داستان مجسمه آریوبرزن است. سرداری که ۳۳۱ سال قبل از میلاد مسیح، راه را بر سپاهیان اسکندر بست و خود و سربازانش در راه دفاع از مرز و بوم ایران کشته شدند.

حادثه در جائی ازاستان کهکیلویه و بویراحمد روی داده و مدتی پیش شهرداری یاسوج مجسمه ای از این سردار شجاع ایرانی ساخت و در میدان ورودی شهرنصب کرد. بی خبر از اینکه مجسمه طوری نصب شده که دم اسب آریو برزن یک جورهائی توهین آمیز است.

 

ماه ها بگومگو و جلسه شد. جوانان شهر برای دفاع از  مجسمه زنجیره انسانی تشکیل دادند، اما بالاخره دادستان شهرستان یاسوج کتباً دستور پائین کشیدن مجسمه آریوبرزن را صادر کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی پور به خبرنگار ایسنا گفت برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی، دستور برچیدن مجسمه آریوبرزن صادر شد!

جوانان شهر برای دفاع از برداشتن مجسمه زنجیره انسانی تشکیل دادند،

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش سردار شهابی فر، فرمانده سپاه فتح استان کهکیلویه و بویراحمد نصب مجسمه در میدان ورودی شهرستان یاسوج و جهت دم اسب او را مورد انتقاد قرار داده وگفته بود: امروز دم اسب آریوبرزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده اند که ضروری است دادستان استان دستور تخریب آن را بدهد.

آقای موسوی پور، دادستان استان یاسوج در مورد مبنای حقوقی این دستور گفت هرکجا حقوق جامعه مورد تعرض قرار بگیرد، دادستان می تواند تذکر بدهد و اقدام کند!

اصولا هم صحیح نیست ما بیائیم مجسمه مردی را در میدان ورودی شهر نصب کنیم که ۳۳۱ سال پیش از میلاد زندگی می کرده ، احتمالا پیراهن آستین کوتاه می پوشیده و با این کارش حقوق جامعه را مورد تعرض قرار می داده و زنان و دختران مردم را به انحراف می کشانده!

چه خوب است که مسئولان کشورمان به فکر حقوق جامعه و مردم افتاده اند. من مطمئنم که همین مجسمه ونوس  اخلاق خراب اراذل و اوباش را فاسد کرده و باعث تجاوزات گروهی آنان در خمینی شهر، کاشمر و استان گلستان شده است!

 

تنها دموکراسی جهان، نه منطقه!

 

آقا یکنفر تکلیف ما را روشن کند. آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور محبوب آقای خامنه ای که البته فعلا نیمه محبوب شده است، بارها گفته است ایران بهترین دموکراسی جهان را دارد. حالا یکی از لاریجانی ها، اون که رئیس مجلس نیست، فرموده اند ما تنها دموکراسی در منطقه هستیم.

من نمی دانم ایشان چرا توی سر مال می زنند؟! وقتی می شود گفت ما تنها دموکراسی جهان هستیم چرا خودمان، خودمان را دست کم بگیریم و بگوئیم تنها دموکراسی منطقه هستیم؟

 www.youtube.com/watch?v=VEkEemNtcLE

جناب لاریجانی در مصاحبه ای که لینکش را اینجا برایتان گذاشته ام، می فرمایند “درکشورهای غربی یک زن مسلمان نمی تواند روسری داشته باشد” . جداً به چه نکته مهمی توجه و اشاره کرده اند.

در همین فرانسه که می گویند مهد آزادی است، من خودم یک روز در شانزه لیزه، معروف ترین خیابان پاریس، دیدم که یک خانم مسلمان می خواست روسری سرش کند، آقا این پلیس ها ریخته بودند سرش، چنان می زدندش، چنان می زندنش که اگر به زبان فرانسه فحشش نمی دادند، آدم خیال می کرد ۲۵ خرداد است و در یکی از خیابانهای تهران!

 

همسر بیشتر، برق ارزانتر!

زن بیشتر ، برق بیشتر

 

 

 

جایگزین کردن انرژی خورشیدی به جای برق اتمی، یکی از هدف ها در دنیا شده است.

از جمله این اقدامات، پوشاندن سقف بسیاری از خانه های جدید با صفحات سولار است تا از انرژی سالمی که این صفحات از نور آفتاب جذب می کنند، برای مصرف در خانه استفاده شود.

 

کار تولید این انرژی به آنجا رسیده است که لباس هائی با این صفحات نیز به بازار آمده است.

با آفتابی که ما در ایران داریم، اگر خانم ها با چادرهائی از این جنس به خیابان بیایند، نه تنها مشکل کمبود برق مان برطرف می شود، بلکه دیگر نیازی هم به غنی کردن اورانیوم هم نداریم و تحریم ها نیز خود بخود برطرف می شود. وقتی هم که ازدواج کنیم که برق منزلمان ارزان و احتمالا مجانی می شود.

شاید مرد سه زنه ای که در تلویزیون ایران مصاحبه می کرد و لینکش را برایتان می گذارم، به همین دلیل  سه تا زن گرفته باشد تا به قول خودش هم خوش بگذراند و هم پول برق ندهد؟!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kD-1m81DvRs

 

و نکاتی کوتاه…

 

*رامین میهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی از انگلستان خواست با تظاهرکنندگان با خشونت برخورد نکند.

من یک دوست سیگاری دارم که هروقت من را می بینه میگه آقا سیگارنکشی ها، ما هم که می کشیم پشیمانیم!؟

* مجتبی واحدی مشاور ارشد مهدی کروبی به دویچه وله گفت گرم کردن بازار انتخابات وسیله محمد خاتمی، مشروعیت بخشیدن به استبداد نوین است.

آقا، نقش خاتمی همین خوشرقصی ها و لبخند زدن هاست، اگر اینکار را هم نکنه که از بازی بیرونش می کنن.

* صادق زیباکلام گفته است در سفرهای استانی رئیس جمهور، ادارات، سربازخانه ها، مدارس و جاهای دیگر تعطیل می شد تا امکان حضور اجباری مردم در مراسم استقبال فراهم شود.

من منظور ایشان را از جاهای دیگر نفهمیدم. مگر جائی هم بوده که تعطیل نشود؟!

 

* میرزاتقی خان یکی از روزنامه نگاران و طنزنویسان پیشکسوت ایران و از همکاران تحریریه ی شهروند است.