نوید مشکات، مدینه قاسمی، آیدین تقی پور، محمد محمد لو و جواد رمضان از فعالین مدنی آذربایجانی روز جمعه ۱ آبان ٨٨ پس از شرکت در مراسم سالگرد  …


شهروند ۱۲۵۳  پنجشنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۰۹


 

ساوالان سسی: نوید مشکات، مدینه قاسمی، آیدین تقی پور، محمد محمد لو و جواد رمضان از فعالین مدنی آذربایجانی روز جمعه ۱ آبان ٨٨ پس از شرکت در مراسم سالگرد مهندس امانی در تبریز بازداشت شدند.

به گفته شاهدان عینی ماموران امنیتی تبریز پس از دستگیری این افراد در قبرستان مارالان آنها را به کلانتری ۲۲ طالقانی برده و پس از بازجویی چند ساعته به اداره اطلاعات باغشمال تبریز منتقل کرده اند.

منابع محلی گمان می برند که بازداشت این افراد با شرکت آنها در مراسم سالگرد وفات مهندس غلامرضا امانی فعال شناخته شده آذربایجانی در ارتباط باشد. غلامرضا امانی فعال شناخته شده آذربایجانی و زندانی سیاسی سابق می باشد که جمعه ٣ آبان ۱٣٨۷در طی حادثه رانندگی مشکوک به همراه دو برادرش در راه اهر به تبریز جان باخته بود.

در طی این مراسم که روز جمعه اول آبان ٨٨ در قبرستان مارالان برگزار شد، بیش از هزار تن بر سر قبر مهندس امانی حضور یافتند. شرکت کنندگان در مراسم با در دست داشتن پارچه نوشته های تسلیت به زبان ترکی و خواندن سرودهای ملی یاد و خاطره مهندس امانی را گرامی داشتند.