شهروند ـ آرش عزیزی: آخرهفته‌ی گذشته حادثه‌ی فجیع آتش‌سوزی در یک مجتمع اجاره‌ای به مرگ پنج نفر و مصدومیت جدی یک نفر در وینیپگ، پایتخت مانیتوبا، انجامید.

به گزارش کندین پرس از وینیپگ، پلیسِ این شهر آتش سوزی را کار عمدی یک مظنون دانسته است و اتهام قتل را علیه او وارد کرده است. پلیس مدعی است این زنِ مظنون صبحِ زودِ شنبه سکوی جلویی خانه را به آتش کشیده و خود از صحنه گریخته است.

به گزارش پلیس، لالوندا لین فلیتِ ۴۰ ساله، هفته ی پیش از زندان آزاد شده بود تا برای رسیدگی به جرمش در دادگاه حاضر شود. اتهام او کتک زدن خواهرشوهرش در نوامبر ۲۰۰۹ بود.

او پس از اینکه این اتهام را پذیرفت، توانست حکم ترخیص تا زمان دادگاه را به دست آورد. او پس از ترخیص به سراغ خواهرشوهرش که در خانه ای که به آتش کشیده شده، زندگی می کرد، رفت.

به گفته ی پلیس، فلیت با زنی در این خانه مشاجره کرده و متعاقب آن ساعت ۲ نیمه شب شنبه، خانه به آتش کشیده شده. دو زن از این خانه از میان شعله های آتش فرار کرده اند که گویا یکی از آنها زن موردنظر فلیت بوده است. 

به گفته‌ی مقامات آتش‌نشانی، ۷۷ مامور آتش‌نشانی برای مقابله با آتش عازم محل شدند و با ورود از پشتِ خانه، شش نفر را بیرون کشیدند که چهار نفر قبلا جان سپرده بودند و دو نفر با وضع وخیم به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آنان درگذشت.

فلیت اکنون با اتهام ۵ قتل غیرعمد و تلاش برای سه قتل دیگر (علیه سه مستأجر دیگر خانه) روبروست.

پلیس اسامی قربانیان را به این شرح اعلام کرده است: نورمن داریوس اندرسون ۲۲ ساله، مورین کلر هارپر ۵۴ ساله، کنت بردلی مونکمن ۴۹ ساله، دین جیمز استرندن ۴۴ ساله و رابرت کرتیس لافورت ۵۶ ساله. نفر ششم، مردی ست که در بیمارستان بستری ست و شرایط او از وخیم به مناسب تغییر کرده است.